رئیس سازمان برنامه و بودجه:

درهای سازمان برنامه و بودجه به روی بازنشستگان باز است/ بازنشسته‌ای نباید شب عید ناراضی باشد

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعطای کمک‌های مالی به صندوق بازنشستگی هما موافقت کرد و گفت: درهای سازمان برنامه و بودجه به روی بازنشستگان باز است و هیچ بازنشسته‌ای نباید شب عید ناراضی باشد.

درهای سازمان برنامه و بودجه به روی بازنشستگان باز است/ بازنشسته‌ای نباید شب عید ناراضی باشد
کد خبر: 470397
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ۱۵:۳۷:۵۹

اعتمادآنلاین| با وجود توافق سازمان برنامه و بودجه کشور با «ایران ایر» مبنی بر کمک به صندوق بازنشستگی هما، جمعی از بازنشستگان این ایرلاین ظهر امروز مقابل سازمان برنامه تجمع کردند.

به گزارش ایرنا، رییس امور راه و ترابری در دیدار با تجمع کنندگان از دستور نوبخت برای پرداخت حقوق بازنشستگان براساس پیشنهادات شرکت هواپیمایی هما خبر داد و گفت: وی دو جلسه با رییس این شرکت و مدیران صندوق بازنشستگی آن ملاقات داشته و تاکید شدکه شب عید هیچ بازنشسته‌ای نباید ناراضی باشد.

«نعمت‌الله ترکی» معاون وزیر راه نیز در این جلسه وعده داد که مشکلات صدور احکام اداری بازنشستگان را پیگیری کند و همسان‌سازی حقوق آنها نیز اجرایی شود.

در ماه‌های گذشته بازنشستگان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم پرداخت معوقه‌ها معترض بودند.

«علیرضا برخور» مدیر عامل ایران‌ایر پیش از این گفته بود: «با توجه به وضعیت کنونی ایران ایر چگونه می‌توانیم معوقات و حقوق بازنشستگان این بخش را تامین کنیم. درآمد هما کفاف پرداخت حقوق پرسنل و بازنشستگان را نمی‌دهد.»

همچنین پیش از این «محمد باقر نوبخت» با اعطای کمک‌های مالی فوری به ایران ایر پس از برگزاری جلسات متعدد در خصوص مشکلات مالی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و تعویق پرداختی‌های بازنشستگان هما موافقت کرد.


معاون رییس جمهوری، پس از استماع جزئیات مشکلات به ویژه موضوعات مربوط به پرداخت حقوق، عیدی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شرکت هما و استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه برای تهاتر بدهی‌های شرکت از طریق مطالبات «هما» از دولت، دستور اقدام و بررسی‌های کارشناسی برای انجام درخواست‌های صورت گرفته را صادر کرده است.

همچنین با موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه، مشکلات مربوط به کمک فوری سازمان برنامه و بودجه به «هما» جهت تأمین نقدینگی پرداخت‌های قبل از پایان سال و نیز لحاظ کردن کمک به صندوق بازنشستگی «هما» در آئین‌نامه اجرایی بند «و» تبصره 2 قانون بودجه سال 1400 برای حقوق‌های سال آتی، مرتفع خواهد شد.


براساس این گزارش، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر 23 هزار حقوق‌بگیر دارد که 13 هزار نفر آنها بازنشسته هستند.


به علاوه این‌ها، چند صد نفر نیروی شرکت‌های خدماتی و اقماری ایران ایر هستند که به صورت پیمانکاری برای این شرکت کار می‌کنند و پرداخت حقوق آن‌ها نیز بر عهده این شرکت دولتی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها