شاخ‌به‌شاخ دو شاهزاده؛ قیمت وراکروز و قیمت اوتلندر چقدر است؟

خودروهای شاسی بلند کره‌ای و ژاپنی همواره از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایران هستند. در این میان وراکروز و اوتلندر از گل‌های سرسبد این خودروها هستند. در این مقاله به بررسی قیمت اوتلندر درمقابل قیمت وراکروز می‌پردازیم و از نظرات مختلف این دو خودرو را مقایسه می‌کنیم تا ببینیم کدام یک بهتر است.

شاخ‌به‌شاخ دو شاهزاده؛ قیمت وراکروز و قیمت اوتلندر چقدر است؟
کد خبر: 470402
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ۱۵:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| خودروهای شاسی بلند کره‌ای و ژاپنی همواره از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایران هستند. در این میان وراکروز و اوتلندر از گل‌های سرسبد این خودروها هستند. در این مقاله به بررسی قیمت اوتلندر درمقابل قیمت وراکروز می‌پردازیم و از نظرات مختلف این دو خودرو را مقایسه می‌کنیم تا ببینیم کدام یک بهتر است.

هیوندای وراکروز که از سال 2009 وارد بازار ایران شد، از همان ابتدا فروش خوبی را تجربه کرد. نمونه‌های صفرکیلومتر این خودرو پرطرفدار تنها سه سال در بازار ایران حضور داشتند. برخلاف دیگر خودروهای خارجی توقف واردات این خودرو به دلیل اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌ها نبود. بلکه تولید این خودرو به‌کل متوقف‌شده با هیوندای گرند سانتافه جایگزین شد.

در سمت دیگر میدان رقابت اوتلندر قرار دارد که با حضور قدرتمند خود در بازارهای جهانی اسم‌ورسمی بر هم زده است. این خودرو که از سال 2014 وارد بازار ایران شد، حدود چهار سال میهمان جاده‌های کشور بود و پس‌ازآن اعمال ممنوعیت‌های واردات باعث توقف ورود این خودرو شد. در حال حاضر در بازار داخلی نمونه‌های کارکرده هر دو خودرو وجود دارند و با قیمتی بالای یک میلیارد خریدوفروش می‌شوند. نزدیکی قیمت اوتلندر و وراکروز باعث شده است که بسیاری از خریداران درباره خرید آن‌ها کمی تعلل کنند. در این مقاله قصد داریم با عینک اقتصادی به این دو خودرو نگاه کرده و بررسی کنیم که کدام‌یک قیمت مناسب‌تری دارند.

قیمت وراکروز و قیمت اوتلندر چقدر است؟

پیش از آن‌که به سراغ بررسی ارزش خرید خودروها برویم، بهتر است سری به بازار زده و قیمت روز آن‌ها را بررسی کنیم. در بازار روز 13 اسفند 99 بالاترین مدل‌های وراکروز و اوتلندر هردو بالای یک میلیارد تومان قیمت خورده‌اند. البته شاید اختلاف قیمت حدود 200 میلیونی در میان بالاترین مدل‌های این دو خودرو کمی قابل تامل باشد که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت.

قیمت وراکروز

قیمت وراکروز در جدول زیر از طریق این صفحه سایت همراه مکانیک در تاریخ 15 اسفند به دست آمده است.

قیمت وراکروز مدل 2013

1.250 میلیارد تومان

قیمت وراکروز مدل 2012

1.100 میلیارد تومان

قیمت وراکروز مدل 2011

1 میلیارد تومان

قیمت وراکروز مدل 2010

900 میلیون تومان

قیمت وراکروز مدل 2009

800 میلیون تومان

قیمت اوتلندر

قیمت اوتلندر نیز در تاریخ 15 اسفند با کلیک روی این لینک به دست آمده است. همراه مکانیک ابزار قیمت روز خودرو را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و به صورت روزانه تمام قیمت خودروها از جمله قیمت میتسوبیشی اوتلندر را آپدیت می‌کند.

قیمت اوتلندر مدل 2018

1.440 میلیارد تومان

قیمت اوتلندر مدل 2017

1.160 میلیارد تومان

قیمت اوتلندر مدل 2016

1.090 میلیارد تومان

قیمت اوتلندر مدل 2015

870 میلیون تومان

قیمت اوتلندر مدل 2014

800 میلیون تومان

مقایسه مشخصات فنی وراکروز و اوتلندر

03

در دل کاپوت اوتلندر یک موتور 2.4 لیتری قرار داده‌شده که قادر است 170 اسب بخار قدرت و 232 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت و گشتاور از طریق یک گیربکس CVT اتوماتیک به همه چرخ‌ها منتقل می‌شود. اوتلندر برای رسیدن به سرعت 100 به 10.5 ثانیه زمان و برای پیمایش هر 100 کیلومتر نیز به 9.3 لیتر سوخت نیاز دارد. حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت از دیگر مشخصات فنی این خودرو است.

موتور 3.8 لیتری وراکروز قدرت 260 اسب بخار و 345 نیوتن متر را تولید می‌کند. این موتور شش سیلندر قدرتمند با استفاده از گیربکس 6 دنده اتوماتیک می‌تواند در 8.5 ثانیه وراکروز را از سرعت صفر به 100 برساند و تجربه رانندگی با سرعت 210 کیلومتر بر ساعت را به شما هدیه دهد. برای پیمودن هر 100 کیلومتر با وراکروز به 11.5 لیتر سوخت نیاز دارید. یا توجه به قیمت اوتلندر و وراکروز، برنده قطعی این میدان، وراکروز است. چراکه این خودرو با قیمت پایین‌تر مشخصات فنی بهتری را برای شما فراهم می‌کند.

مقایسه رانندگی

02

برای کسانی که عاشق سرعت و شتاب هستند، وراکروز قطعا انتخاب خوبی است. این خودرو به دلیل برخورداری از موتوری قدرتمند، تجربه رانندگی لذت بخشی را برای شما فراهم می‌کند. سیستم تعلیق وراکروز به‌اندازه کافی نرم است و در سفرهای طولانی و جاده‌های پرفرازونشیب شما را آزار نخواهد داد. البته باید بدانید که فرمان‌پذیری وراکروز در پیچ‌ها و سرعت‌های بالا چندان رضایت‌بخش نیست.

به‌جز این مورد نمی‌توان ایراد دیگری را در تجربه رانندگی وراکروز مشاهده کرد.

اوتلندر نیز از خودروهایی است که راننده خود را اذیت نخواهد کرد و با استفاده از امکانات متفاوت و جذاب رانندگی را برای او راحت‌تر خواهد کرد. این خودروی دو دیفرانسیل می‌تواند انتخاب مناسبی برای حرکت در مسیرهای آفرودی و صعب‌العبور باشد. سیستم تعلیق اوتلندر به‌اندازه کافی نرم هست و در سرعت‌های بالا و سر پیچ‌ها دست شما را در پوست گردو نمی‌گذارد. به توجه به همه این موارد می‌توان گفت که هر دو خودرو تجربه رانندگی لذت بخشی را در اختیار شما قرار می‌دهند و از این نظر قیمت مناسبی دارند.

مقایسه ایمنی

04

خودروهای ژاپنی و کره‌ای در بخش ایمنی همواره سرآمد بوده‌اند. اوتلندر و وراکروز نیز از این قاعده مستثنا نیستند. کسب 5 ستاره ایمنی در تست‌های موسسه NCap اروپا نشان می‌دهد که قیمت اوتلندر قیمتی مناسب است. علاوه بر این وجود 7 کیسه هوا، ترمز کمکی، کمربندهای ایمنی پیش کشنده و محدودکننده و سیستم‌های کشش و پایداری این قیمت را منطقی‌تر هم می‌کند.

کسب بهترین رتبه ایمنی در سال 2007 نشان می‌دهد که قیمت وراکروز نیز قیمتی معقول و منطقی است. بدنه مستحکم این خودرو در کنار امکانات ایمنی مناسب باعث شده است که وراکروز در تست‌های موسسات ایمنی مختلف دنیا خوش بدرخشد. اگر بخواهیم از دیدگاه مقایسه‌ای به این دو خودرو نگاه کنیم، باید بگوییم که اوتلندر به دلیل امکانات به‌روزتر در بخش ایمنی از برتری نسبی برخوردار است.

در نهایت برنده میدان کیست؟

برای کسانی که خودروهای مدل‌بالا را می‌پسندند، اوتلندر قطعا گزینه مناسب‌تری است. 5 سال اختلاف در آخرین سال عرضه می‌تواند تا حد زیادی توجیه‌کننده تفاوت قیمت 200 میلیونی باشد. البته اگر نگاهی به جدول قیمت بیندازید، متوجه خواهید شد که قیمت وراکروز و اوتلندر در سال ساخت مشابه اختلافی 450 میلیون تومانی دارد. این مسئله نشان می‌دهد که وراکروز قیمتی به‌مراتب بالاتر از اوتلندر دارد. با توجه به اینکه مشخصات ایمنی، امکانات رفاهی و تجربه رانندگی هر دو خودرو در سال ساخت مشابه تقریبا یکسان است، این اختلاف قیمت چندان قابل توجیه نیست.

تنها مزیت وراکروز 2013 نسبت به اوتلندر 2014 مشخصات فنی آن است که احتمالا دلیل محکمی برای این اختلاف فاحش نیست. ازنظر هزینه‌های تعمیرات و تامین قطعات یدکی و در دسترس بودن خدمات پس از فروش وراکروز نسبت به اوتلندر برتر است. این موضوع شاید بتواند خریداران را راضی به پرداخت این قیمت برای این خودرو بکند. بنابراین می‌توان گفت که در بازار امروز اوتلندر می‌تواند به‌صرفه‌تر باشد.

پیشنهاد می‌کنیم جهت مشاهده قیمت اوتلندر و قیمت وراکروز به سایت همراه مکانیک که به‌صورت روزانه قیمت این خودروها را آپدیت می‌کند در hamrah-mechanic.com مراجعه کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها