کد خبر: 470567
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ۱۱:۳۱:۰۰
| |

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم:

اولویت وزارت علوم توانمندسازی دانشجویان برای ورود به کار است/ 6 هزار و 700 کانون فرهنگی در سراسر کشور تشکیل شده است/ انجمن‌های علمی باعث ارتباط دانشجویان با دستگاه‌های مختلف می‌شود

غلامرضا غفاری گفت: وزارت علوم مهارت افزایی و توانمندسازی دانشجویان را در اولویت قرار داده تا دانشجویان با جامعه و صنعت ارتباط برقرار کرده و کار جمعی در کشور صورت گیرد.

اولویت وزارت علوم توانمندسازی دانشجویان برای ورود به کار است/ 6 هزار و 700 کانون فرهنگی در سراسر کشور تشکیل شده است/ انجمن‌های علمی باعث ارتباط دانشجویان با دستگاه‌های مختلف می‌شود
کد خبر: 470567
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ۱۱:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در پنجمین همایش ملی فرهنگ کار که صبح روز سه شنبه 19 اسفندماه در مجموعه تلاش برگزار شد، گفت: تاریخ جوامع و بشر براساس کار تعریف می‌شود. کار یک رابطه است که انسان در ابتدا با طبیعت و سپس با جهان فرهنگی و اجتماعی خود برقرار کرده و خود را با آن معرفی می‌کند.

به گزارش برنا، او افزود: در همه جوامع و کشورها عده ای هستند که نه اهل کار نه آموزش و نه مهارت هستند و از آنها به عنوان جمع آتل و باطل یاد می شود یعنی در جامعه حضور دارند اما موثر نیستند به همین دلیل تمام کشورها سعی می‌کنند تعداد این افراد در جامعه خود را کاهش دهند تا شاخص توسعه آنها افزایش پیدا کند.

غفاری تصریح کرد: فرهنگ کار در تجربه زیسته دانشجویی دانشجویان خود را نشان می‌دهد که البته منحصر به رفتن به کلاس نیست. ما در دانشگاه یک برنامه درسی داریم که شامل واحدهایی است که دانشجو باید آنها را بگذراند اما تمام دانشگاه این نیست، بخشی دیگر فعالیت هایی است که فراتر از حوزه دانشجویی تعریف می‌شود که در گذشته به آن فوق برنامه می‌گفتند که اصلا درست نیست چون فوق برنامه در اذهان به معنای کار اضافی است.

معاون وزیر علوم گفت: دو مجموعه در دانشگاه ها به صورت وسیع کار می‌کنند اما جای کار بیشتری دارند؛ یکی مجموعه کانون های دانشجویی و دیگری انجمن های علمی است.


او ادامه داد: درحال حاضر 6 هزار و 700 کانون فرهنگی دانشجویی در کشور وجود دارد که در 4 سال اخیر رشد خوبی داشتند. درکانون های فرهنگی با کنشگری داوطلبانه دانشجویان رو به رو هستیم و دانشجویان در آن یک کار جمعی و تیمی را تجربه می‌کنند و انجام این کارها دانشجو را برای کار کردن و قبول مسولیت آماده می‌کند.

غفاری گفت: انجمن های علمی هم برای تمام رشته های دانشگاهی وجود دارد و دانشجوهایی که معدل بالایی دارند می‌توانند عضو انجمن شوند و به صورت داوطلبانه کار کنند.

او ادامه داد: کار در انجمن علمی باعث می‌شود دانشجو با گروه های آموزشی ارتباط بگیرد و با حوزه پیرامون خود آشنا شود.

معاون وزیر علوم بیان کرد: وزارت علوم با دستگاه های متعددی تفاهم نامه هایی را منعقد کرده تا این امکان را فراهم کند تا دانشجوها با بدنه مرتبط شوند و فرهنگ کار در آنان به وجود بیاید.

غفاری گفت: در سه سال اخیر جشنواره برکت را برای انجمن های علمی برگزار کردیم و بخش بین المللی آن را نیز راه انداختم که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی مواجه شد به گونه ای که در سال اول 3 هزار دانشجوی خارجی در این جشنوارهشرکت کردند و 85 نفر برگزیده از میام آنان به ایران سفر کردند و کنار دانشجوها قرار گرفتند. متاسفانه شیوع کرونا درکشور باعث شد جشنواره برکت را در دوسال گذشته مجازی برگزار کنیم که البته با اقبال خوبی مواجه شد.

او در ادامه گفت: در چند سال اخیر در وزارت علوم مهارت افزایی و توانمندسازی دانشجویان را در اولویت قرار داده تا دانشجویان با جامعه و صنعت ارتباط برقرار کرده و کار جمعی در کشور صورت گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها