کد خبر: 470653
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ۱۵:۰۶:۵۱
| |

قالیباف: شیخ‌الاسلام در حوزه دیپلماسی یک الگو بود

رییس مجلس در مراسم مجازی نخستین سالگرد درگذشت مرحوم حسین شیخ‌الاسلام نماینده دوره هفتم مجلس با بیان اینکه گوش و دل شیخ‌الاسلام همواره متوجه زبان رهبر معظم انقلاب بود، گفت: شیخ‌الاسلام در حوزه دیپلماسی یک الگو بود و از معماران دیپلماسی انقلابی و جهادی به شمار می‌رود.

قالیباف: شیخ‌الاسلام در حوزه دیپلماسی یک الگو بود
کد خبر: 470653
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ۱۵:۰۶:۵۱

اعتمادآنلاین| محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز در مراسم مجازی نخستین سالگرد درگذشت مرحوم حسین شیخ‌الاسلام نماینده دوره هفتم مجلس و معاون اسبق وزارت امور خارجه که به همت فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره آن مرحوم اظهار گفت: زنده‌یاد شیخ‌الاسلام به دلیل حضور مؤثر فکری و عملی و مسؤولیت‌های اجرایی مختلف در ساختار نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تا زمان پیوستن به جوار غفران الهی، گنجینه‌ای ارزشمند از حافظه تاریخی و دیپلماسی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رییس مجلس ادامه داد: او از آغازین روز‌های فعالیت در نهضت امام (ره) و در دوران فعالیت در نظام جمهوری اسلامی، هیچگاه از سنگر مبارزه همراه با نگاه شجاعانه و متفکرانه فاصله نگرفت و شناخت دقیقی از ماهیت نظام سلطه و رژیم اشغال‌گر قدس داشت و دشمنی با آمریکا را آرمان مقدس خود می‌دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مرحوم شیخ‌الاسلام در هر منصبی در دفاع از مردم و انقلاب ایستادگی می‌کرد و در این راه هرگز کوتاهی نکرده و به سرزنش دیگران هیچ توجهی نکرد.

قالیباف با بیان اینکه گوش و دل شیخ‌الاسلام همواره متوجه زبان رهبر معظم انقلاب بود، تصریح کرد: شیخ‌الاسلام در حوزه دیپلماسی یک الگو بود و از معماران دیپلماسی انقلابی و جهادی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: گرچه تفکر جهادی و مقاومت در او جوهره اعتقادی داشت، اما همکاری مستقیمش با شهید رجایی در سمت معاونت سیاسی وزارت خارجه در دوران سرپرستی شهید رجایی، تفکر انقلابی او را عمق بخشید.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: دوران حضور زنده‌یاد شیخ‌الاسلام در مجلس هفتم در جایگاه نماینده تهران، الگویی از نمایندگی متواضعانه و مسؤولانه بود و در ادامه راه نیز تجربه سیاسی و دیپلماتیک او که مخلصانه در کسوت مشاور رئیس مجلس فعالیت کرد، بسیار به کار آمد و فعالیت او در سمت دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین ادامه یافت و حیاتش را با حیات شجره طیبه مقاومت گره زد.

قالیباف با بیان اینکه 7 سال دبیرکلی کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در زمره خدمات ماندگار شیخ‌الاسلام به آرمان فلسطین به شمار می‌رود، اظهار داشت: با شناخت درست از هدف و مقصد فعالیت‌های سیاسی، داخلی و خارجی، در هر منصبی به عنوان سربازی فداکار عمل کرد و این منش سربازی را تا آخرین روز‌های حیاتش نیز ترک نکرد.

وی تصریح کرد: یکسال است که مرحوم شیخ‌الاسلام از میان ما رفته است، اما تفکر انقلابی و جهادی را در بدنه دستگاه دیپلماسی به یادگار گذاشته است.

قالیباف در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد حسین شیخ‌الاسلام، یاد فاطمه رهبر، عیسی جعفری و محمدعلی رمضانی از نمایندگان درگذشته مجلس یازدهم را نیز گرامی داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها