ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین:

پکن از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود دفاع ‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه تنها یک چین در جهان وجود دارد و تایوان بخشی جدایی ناپذیر از این کشور است، گفت: موضع پکن در مورد مسئله تایوان ثابت و روشن است و مصمم است از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود دفاع ‌کند.

پکن از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود دفاع ‌کند
کد خبر: 470677
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ۱۶:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| پکن از واشنگتن خواست تا پشتیبانی از نیروهای استقلال طلب تایوان و فروش اسلحه به آنها را متوقف کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه در مورد اظهارات اخیر واشنگتن درباره این موضوع گفت: ما از آمریکا می‌خواهیم تا روابط دیپلماتیک خود را با تایوان قطع و فروش اسلحه به تایوان را متوقف کند تا روابط چین و آمریکا و همچنین صلح و ثبات در تنگه تایوان تضعیف نشود.

این مقام چینی با بیان اینکه تنها یک چین در جهان وجود دارد و تایوان بخشی جدایی ناپذیر از این کشور است، افزود: موضع پکن در مورد مسئله تایوان ثابت و روشن است و مصمم است از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود دفاع ‌کند.

چندی پیش، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین از دولت جدید آمریکا خواست تا حساسیت بالای مسئله تایوان را کاملا به رسمیت بشناسد و اقدامات خطرناک و بازی با آتش را کنار بگذارد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اما در جواب اعلام کرد: واشنگتن به رغم درخواست چین به تایوان برای دفاع از خود در برابر پکن کمک خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها