کد خبر: 470688
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ۱۷:۱۲:۵۷
| |

وبینار یک روزه صادراتی میان ایران و قزاقستان در رشت برگزار شد

فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان  امروز در این وبینار که در هتل کادوس رشت برگزار شد، گفت: ما امسال فقط 107 میلیون دلار صادرات به قزاقستان داشتیم که این رقم راضی کننده نیست و بازرگانان برای هدف گذاری و دستیابی به بازار‌های این کشور باید بیشتر تلاش کنند.

وبینار یک روزه صادراتی میان ایران و قزاقستان در رشت برگزار شد
کد خبر: 470688
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ۱۷:۱۲:۵۷

اعتمادآنلاین| فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان امروز در این وبینار که در هتل کادوس رشت برگزار شد، گفت: ما امسال فقط 107 میلیون دلار صادرات به قزاقستان داشتیم که این رقم راضی کننده نیست و بازرگانان برای هدف گذاری و دستیابی به بازار‌های این کشور باید بیشتر تلاش کنند.

او، با اشاره به این که تجار ایران و قزاقستان می‌توانند نقش مهمی در استفاده از کریدور شمال و جنوب حوزه خزر داشته باشند افزود: با وجود همه محدودیت‌های کرونایی گیلان در 11 ماهه امسال 592 میلیون دلار صادرات داشته است که با گسترش روابط اقتصادی این میزان را افزایش خواهیم داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، به نقاط قوت و بهره مندی از ظرفیت‌های اقتصادی استان و دسترسی به بازار‌های اروپا و آسیای میانه اشاره و گفت: گیلان 36 شهرک صنعتی دارد و در حوزه‌های مختلف تولیدی همچون صنایع سلولزی، تولید ام دی اف، اچ دی اف، صنعت فولاد کشور و داروسازی در ردیف اولین استان‌های کشور است و تولیدات استان ما می‌تواند با بهترین برند‌های خارجی رقابت کند.

دلق پوش با اشاره به افزایش میزان صادرات از مرز‌های استان، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 38 هزار تن کالا به ارزش 592 میلیون دلار به کشور‌های همسایه و آسیای میانه صادر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها