کد خبر: 470722
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۰۸:۳۵:۵۳
| |

خرید به موقع و تضمینی میوه دلالان را از بازار فراری می‌دهد

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: وزارتخانه‌های جهاد و صمت متولیان بازار هستند و اگر به موقع و تضمینی میوه را خریداری کنند عملا فضای جولان دلالان از بین می‌رود.

خرید به موقع و تضمینی میوه دلالان را از بازار فراری می‌دهد
کد خبر: 470722
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۰۸:۳۵:۵۳

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره جولان دلالان در بازار میوه و راهکار رفع این مشکل اظهار داشت: مشکل این موضوع در فقدان بازرسی و نظارت کافی است چرا که سازمان بازرسی و ادارات بازرسی در استان‌ها باید پای کار بیایند و در همه شهرها فعال شوند؛ ضعف ادارات بازرسی در استان‌ها بویژه همدان مشهود است.

وی افزود: متولی اصلی ساماندهی بازار و ستاد تنظیم در کل کشور، دولت است ضمن اینکه در همه استان‌ها هم استانداری‌ها و وزارت کشور مسئول هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: دلالی که محصول کشاورزی را از زمین خریداری کرده و دفاع می‌کند تا در شب عید چند برابر قیمت به بازار عرضه کند در سایه فقدان بازرسی‌ها این کار خود را دنبال می‌کند.

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: وزارت جهاد کشاورزی یکی از متولیان بازار است که اگر پیشگیری لازم را انجام داده بود با بحران قیمت میوه در آستانه عید نوروز مواجه نمی‌شدیم.

فلاحی افزود: اگر وزارت جهاد کشاورزی میوه را از کشاورز با قیمت تضمینی و عادلانه خریداری کرده و مدیریت لازم را داشت شاهد جولان دلالان در بازار میوه نبودیم این در حالی است که کشاورزی که نیاز به پول داشته محصول خود را به ثمن بخس فروخته است و دلال آنرا در اختیار گرفته و بازار را به هم می‌ریزد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس که شأن نظارتی خود را انجام می‌دهد و نمایندگان مجلس هم اکنون در این باره و در تمامی شهرها و استانها فعال شده و با همراهی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر جلسات مستمر برگزار کرده و به موضوع بازار میوه هم ورود کرده‌ایم و اگر هم افزایی در سطح کشور و بین دستگاه‌های نظارتی وجود داشته باشند معضل دلالان حل خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مدیریت پیشگیری بازار بر عهده وزارت جهاد کشاورزی، ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت است که کوتاهی آنها باعث شده سازمان بازرسی به این موضوع ورود کند و با پیدا کرده مشکل با خاطیان برخورد کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها