بایدن جمعه به صورت مجازی با رهبران ژاپن، استرالیا و هند دیدار می‌کند

رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است روز جمعه و به صورت مجازی با رهبران ژاپن، هند و استرالیا گفتگو کند.

بایدن جمعه به صورت مجازی با رهبران ژاپن، استرالیا و هند دیدار می‌کند
کد خبر: 470737
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۰۹:۰۰:۲۸

اعتمادآنلاین| این نخستین دیدار در سطح رهبران یک گروه چهار جانبه میان جو بایدن،‌ رئیس جمهوری آمریکا با یوشیهیده سوگا، نارندرا مودی و اسکات موریسون، نخست وزیران ژاپن، هند و استرالیا محسوب می‌شود و بخشی از تلاش‌های آنها برای متوازن کردن قدرت رو به افزایش نظامی و اقتصادی چین است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت، این نشست بین "چهار کشور" نشان دهنده اهمیت جایگاهی است که بایدن برای متحدان آمریکا و شرکایش در منطقه هند-پاسیفیک قائل است. همچنین در این نشست قرار است مسائلی که جامعه بین‌الملل گرفتارش هستند نظیر کووید-19، همکاری اقتصادی و بحران آب و هوایی مورد بررسی قرار گیرد.

یکی از مقام های ارشد دولت بایدن نیز گفت: این دیدار مجازی پیامی واضح و قدرتمند است و هدف از ایجاد این گروه چهار جانبه یک صورت جدید از دیپلماسی معمول و رایج در منطقه محسوب می‌شود.

وی افزود، این دیدار مجازی به دنبال مطرح کردن توافق‌های مالی به منظور حمایت از افزایش ظرفیت تولید واکسن کرونا در هند است.

این مقام‌های ارشد آمریکایی همچنین گفت که این نشست که روز جمعه برگزار می شود دو ساعت به طول می‌انجامد و زمینه را برای نشست رو در روی آخر سال فراهم می‌کند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و لوید آستین، وزیر دفاع نیز قرار است اواخر ماه جاری میلادی به کره جنوبی و ژاپن بروند و این نخستین سفر از سوی این دو نفر از زمان روی کار آمدن دولت بایدن در ژانویه به این دو کشور متحد آمریکا محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها