کد خبر: 470782
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۱۱:۰۳:۰۰
| |

نخست وزیر ارمنستان:

رئیس ارتش ارمنستان از امروز برکنار شده تلقی می‌شود

سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری ارمنستان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، رئیس جمهور این کشور در پی برنامه نخست وزیر برای برکنار کردن اونیک گاسپاریان، رئیس ستاد کل ارتش، قانون مناقشه برانگیز "خدمت نظامی و وضعیت سربازان" را در دادگاه به چالش کشیده است.

رئیس ارتش ارمنستان از امروز برکنار شده تلقی می‌شود
کد خبر: 470782
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۱۱:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت که گاسپاریان از تاریخ امروز 10 مارس برکنار شده تلقی می‌شود.

در بیانیه سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری ارمنستان تصریح شد: رئیس جمهور از دادگاه قانون اساسی خواست تعیین کند آیا قانون "خدمت نظامی و وضعیت نظامیان" مطابق با قانون اساسی است یا خیر. انگیزه این درخواست مشکلات حوزه اقدامات اجرایی قانونی که در نتیجه درخواست نخست وزیر در برکنار کردن گاسپاریان برجسته شدند و فرآیندهای قانون و اساسی متعاقب آن بوده است.

دفتر مطبوعاتی آرمن سرکیسیان، رئیس جمهور ارمنستان در ادامه گفت، احکام دادگاه قانون اساسی ممکن است تاثیر چشمگیری بر تصمیمات قبلا اتخاذ شده و فرآیندهای دیگر مرتبط با تفسیر و اعمال این قانون داشته باشد.

در این بیانیه تصریح شد: رئیس جمهور امیدوار است که تصمیم سریع (دادگاه قانون اساسی) موجب ارائه اطمینان قانونی شده و در حل بحران تاثیر داشته باشد.

از سوی دیگر اپوزیسیون ارمنستان اعلام کرد همچنان ورودی‌های ساختمان پارلمان را در اعتراض به دولت بسته نگه می‌دارد.

مخالفان ارمنستانی از شب گذشته دو خیابان و همچنین ورودی‌های مجلس ملی را مسدود کردند و اعلام داشتند که پارلمان فقط زمانی باز خواهد شد که اکثریت نمایندگان برای ارائه فرمولی جهت برکناری پاشینیان جلسه بگذارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها