سازمان بهداشت جهانی:

یک سوم زنان در سراسر جهان خشونت را تجربه می کنند

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: یک سوم از زنان در سراسر جهان در دوران زندگی خشونت را تجربه می کنند.

یک سوم زنان در سراسر جهان خشونت را تجربه می کنند
کد خبر: 470800
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۱۲:۰۸:۰۱

اعتمادآنلاین| سازمان جهانی بهداشت در گزارشی اعلام کرد: از هر سه زن یک نفر در طول زندگی خود خشونت را تجربه می کند. تجربه خشونت در زنان از جمله خشونت فیزیکی یا آزار و اذیت توسط شریک زندگی یا فرد دیگر، سلامت روانی و جسمی حدود 736 میلیون زن را در سطح جهان تحت تاثیر قرار داده است.

آمارها نشان می دهد که خشونت توسط شریک زندگی بیشترین میزان را داشته است که زندگی حدود 641 میلیون زن را تحت تاثیر قرار داده است. همچنین نابرابری های اقتصادی-اجتماعی یک عامل خطر اصلی است که خشونت به طور نامتناسبی بر کشورهای با درآمد کم و متوسط تاثیر می گذارد.

برآوردها نشان می دهد که 37 درصد از زنان در فقیرترین کشورها خشونت را تجربه کرده اند که در برخی از کشورها این رقم نیمی از زنان را تشکیل می دهد. همچنین جوانان بیشتر در معرض خطر قرار دارند به گونه ای که از هر چهار نفر یک نفر تا اواسط 20 سالگی خشونت توسط شریک زندگی را تجربه کرده اند.

این داده ها با انجام جامعترین مطالعه با موضوع شیوع خشونت علیه زنان بدست آمده که سازمان جهانی بهداشت به نمایندگی از یک کارگروه ویژه سازمان ملل انجام داده است.

در حالیکه در این گزارش تاثیر همه گیری کووید-19 که از سال 2020 آغاز شده منعکس نشده است سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که اعمال قرنطینه و ایجاد اختلال در خدمات پشتیبانی، این معضل را بدتر کرده است.

تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: خشونت علیه زنان در هر کشور و فرهنگ بومی است و به میلیون ها زن و خانواده آنان آسیب می رساند و با همه گیری کووید-19 تشدید شده است. اما برخلاف کووید-19 نمی توان خشونت علیه زنان را با واکسن ریشه کن کرد.

به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، وی افزود: فقط می توانیم با تلاش های ریشه دار و مداوم توسط دولت ها، جوامع و افراد، نگرش های مضر را تغییر داده، دسترسی به فرصت ها و خدمات رسانی به زنان و دختران را بهبود بخشیده و روابط سالم و احترام آمیز با یکدیگر ایجاد کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها