کد خبر: 470869
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۱۵:۱۰:۴۳
| |

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی:

تبیین منویات مقام معظم رهبری رسالت خطیر ائمه جمعه است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تبیین منویات مقام معظم رهبری رسالت خطیر روحانیون به خصوص ائمه جمعه است که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

تبیین منویات مقام معظم رهبری رسالت خطیر ائمه جمعه است
کد خبر: 470869
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۱۵:۱۰:۴۳

اعتمادآنلاین| نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تبیین منویات مقام معظم رهبری رسالت خطیر روحانیون به خصوص ائمه جمعه است که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز چهارشنبه در همایش ائمه جمعه استان مرکزی افزود: معرفی دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی با هدف گسترش روحیه امید و نشاط در جامعه از دیگر وظایف ائمه جمعه است.


وی ادامه داد: ارتقا تقوای دینی و آگاهی بخشیدن به مردم در زمینه معارف اسلامی و رویدادهای مهم اجتماعی و سیاسی، روشنگری نسبت به ابعاد توطئه‌های دشمنان، همبستگی و انسجام هر چه بیشتر در میان صفوف مردم نیز باید در دستور کار ائمه جمعه قرار گیرد.


امام جمعه اراک اظهار داشت: افزایش اعتماد عمومی و سطح رضایتمندی در جامعه در گروی تقویت روزافزون رابطه ملت با نظام حاکمیتی است که در این میان نقش روحانیت بیشتر از دیگر اقشار جامعه برجسته است.


آیت‌الله دری نجف‌آبادی در خصوص برگزاری جشن‌های اعیاد ماه شعبان نیز گفت: این برنامه‌ها باید با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار شود.


وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات سال 1400 ، ائمه جمعه باید با گسترش روحیه نشاط در جامعه در راستای مشارکت حداکثری در این فرآیند ملی تلاش کنند.


امام جمعه اراک بیان کرد: ائمه جمعه باید به دور از جناح‌بندی‌های سیاسی برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند.


آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: شرایط کنونی حوزه‌های علمیه با سال‌های قبل به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و برای حفظ این دستاورد عظیم باید جذب طلبه از سوی ائمه جمعه جدی گرفته شود.


وی نقش روحانیون و ائمه جمعه را در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب بی بدیل عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در مناسبت‌های ملی و مذهبی و همچنین شبکه تبلیغی در راستای تبیین این بیانیه بهره برد.


نماز جمعه در 32 نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها