آمریکا 2 شاخه داعش در آفریقا را تحریم کرد

آمریکا روز چهارشنبه دو گروه وابسته به داعش در موزامبیک و جمهوری دموکراتیک کنگو را به عنوان "سازمان‌های تروریستی خارجی" در لیست ترور خود قرار داد و تحریم‌های گسترده‌ای را علیه این گروه‌ها اعمال کرد.

آمریکا 2 شاخه داعش در آفریقا را تحریم کرد
کد خبر: 470942
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۱ ۰۹:۴۱:۲۳

اعتمادآنلاین| آمریکا روز چهارشنبه دو گروه وابسته به داعش در موزامبیک و جمهوری دموکراتیک کنگو را به عنوان "سازمان‌های تروریستی خارجی" در لیست ترور خود قرار داد و تحریم‌های گسترده‌ای را علیه این گروه‌ها اعمال کرد.


به گزارش ایسنا، تحریم های اعلام شده توسط وزارت امور خارجه و خزانه داری آمریکا هر دارایی را که این گروه‌ها در حوزه‌های قضایی آمریکا در اختیار دارند، مسدود و از تجارت آمریکایی‌ها با آنها جلوگیری می‌کند و از همه مهمتر، نهادهای خارجی که با هر یک از این دو گروه تجارت می‌کنند نیز هم اکنون تحت تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرند.

دولت و خزانه داری آمریکا همچنین رهبران این گروه‌ها را "تروریست‌های جهانی خاص" تعیین کرده‌اند. این دو گروه به حملات متعدد در جنوب و مرکز آفریقا متهم هستند که از سال 2017 باعث کشته شدن چند صد نفر شد.

در کنگو، گروه معروف به نیروهای دموکراتیک هم‌پیمان، مسؤول حملات زیادی در استان‌های شرقی "کیوو شمالی" و "ایتوری" است که عمدتا نیروهای امنیتی دولت و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد.

اما در موزامبیک، باور بر این است که گروه موسوم به "انصار السنه" بیش از 1300 غیرنظامی را در شورشی در شمال کشور، کشته است. این حمله در مجموع موجب مرگ بیش از 2300 نفر شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها