کد خبر: 471031
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۱ ۱۴:۵۶:۵۰
| |

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:

واکسیناسیون از بهار آینده آغاز می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه تا بهار 1400 عموم مردم واکسینه خواهند شد، افزود: همزمان با انجام واکسیناسیون و تا زمان دست یابی به یک ایمنی جمعی باید پروتکلهای بهداشتی رعایت شود.

واکسیناسیون از بهار آینده آغاز می‌شود
کد خبر: 471031
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۱ ۱۴:۵۶:۵۰

اعتمادآنلاین| رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه تا بهار 1400 عموم مردم واکسینه خواهند شد، افزود: همزمان با انجام واکسیناسیون و تا زمان دست یابی به یک ایمنی جمعی باید پروتکلهای بهداشتی رعایت شود.

به گزارش فارس، صبح امروز همزمان با بعثت پیامبر اکرم (ص) واکسیناسیون سالمندان در مقابل بیماری کووید 19 با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز آغاز شد.


ابول نژادیان در حاشیه این مراسم با بیان اینکه سالمندان از گروههای هدف و آسیپ پذیری هستند که با توجه به ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید واکسیناسیون آنان صورت بگیرد، افزود: امروز کار واکسیناسیون 240 نفر از سالمندان و پرسنل مراکز سرای سالمندان در استان خوزستان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مجموع 450 نفر سالمند که در سرای سالمندان نگهداری می شوند و پرسنل آنان علیه بیماری کووید 19 واکسینه خواهند شد، که امروز برای نیمی از این افراد واکسن تزریق می شود و برنامه داریم تا در سه روز آتی واکسیناسیون این گروه به اتمام برسد.

ابول نژادیان از دریافت محموله جدید واکسن کووید 19 در جمعه 22 اسفندماه خبر داد و گفت: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته این محموله برای واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان استفاده خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وضعیت استان خوزستان، افزود: تلاش داریم این هفته واکسیناسیون بیماران خاص، ام اس، تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی و پرخطر شروع شود و نهایت تلاش همکاران ما در بخش بهداشت و درمان بر این است که واکسیناسیون مردم عزیزمان هرچه زودتر انجام شود.

وی با بیان اینکه تا بهار 1400 عموم مردم واکسینه خواهند شد، افزود: همزمان با انجام واکسیناسیون و تا زمان دست یابی به یک ایمنی جمعی باید پروتکلهای بهداشتی رعایت شود.

این مقام مسئول تشدید محدودیت ها و ممانعت از خروج از شهرهای قرمز را از الزامات دانست و توصیه کرد حتی ورود و خروج به شهرها با آلودگی کمتر صورت نگیرد تا بتوانیم از انتشار این بیماری جلوگیری کنیم.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز ضمن اشاره به تعطیلات پیش رو که می تواند بحران بزرگی را به همراه داشته باشد با این نوید که کار واکسیناسیون در بهار 1400 برای عموم مردم انجام خواهد شد از مردم خواست تا رسیدن به ایمنی جمعی صبور باشند و همچنان پروتکلهای بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات خانوادگی و اجتناب از مسافرت را از الزامات زندگی خود قرار بدهند.

احمدی بلوطکی افزود: 55 درصد از بیماری کویدی که امروز با آن روبرو هستیم بیماری پیشرفته ای است که سن ابتلا آن پایین تر و واگیری آن شدیدتر است، امیدواریم با انجام واکسیناسیون، شاهد شرایط بهتری در استان خوزستان و شهر اهواز باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها