«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

وزیر ارتباطات ژاپن مجبور شد حقوق 3 ماه خود را بازگرداند

خوردن وعده‌های غذایی مجانی ارائه‌شده از سوی یک شرکت پخش ماهواره͏‌ای، وزیر ارتباطات و شماری از مسئولان عالیرتبه این وزارتخانه را در شرایط بغرنجی قرار داده است.

وزیر ارتباطات ژاپن مجبور شد حقوق 3 ماه خود را بازگرداند
کد خبر: 471079
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| خوردن وعده‌های غذایی مجانی ارائه‌شده از سوی یک شرکت پخش ماهواره͏‌ای، وزیر ارتباطات و شماری از مسئولان عالیرتبه این وزارتخانه را در شرایط بغرنجی قرار داده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه͏‌های عربی خبر دادند، وقتی مشخص شد شرکت پخش ماهواره͏‌ای توهوکوشینسا که فرزند ارشد وزیر ارتباطات در آن مشغول به کار است غذاهای گران‌قیمت مسئولان ارشد وزارتخانه را حساب می͏‌کرده، تمامی مسئولانی که این غذاها را خورده بودند از جمله شخص وزیر به پرداخت بهای آن و جریمه ملزم شدند. در همین راستا وزیر مجبور شد حقوق سه ماه خود را به صندوق دولت بازگرداند.

بر اساس پرونده‌ای که برای 11 نفر از مسئولان عالیرتبه نزدیک به وزیر تشکیل شده، آنها متهم به نقض قوانین اخلاق‌مدارانه خدمت عمومی و ملی شده‌اند، قوانینی که آنها را ملزم می‌کند از هیچ طرف خارج سازمانی خدمات دریافت نکنند.

با این حال تحقیقات نشان می‌دهد این عده 39 بار با مدیران اجرایی شرکت پخش ماهواره͏‌ای شام خورده‌اند که هزینه هر یک از وعده‌ها برای هر نفر به 700 دلار هم رسیده است.

همین امر باعث شد تا حقوق هفت نفر از مسئولان این وزارتخانه از جمله وزیر کاهش یابد و توبیخی هم در پرونده آنها درج شود.

وزیر ارتباطات همچنین به صورت داوطلبانه‌ حقوق سه ماه خود را نیز به دولت بازگرداند.

بر اساس قوانین ژاپن، کارمندان دولت حق ندارند دعوت حضور در مراسم تفریحی اعم از خوردن، آشامیدن، انجام بازی‌های مختلف یا سفر پیشنهادی از سوی طرف‌هایی که با آنها تعامل دارند و معمولاً درخواست‌کننده دریافت تسهیلات یا قرارداد هستند را بپذیرند.

با وجود این، تبصره‌ای در قانون مزبور وجود دارد که به کارمندان اجازه می‌دهد در صورتی که نیمی از فاکتور را خودشان پرداخت کنند یا طرف ثالثی اقدام به تقبل هزینه‌ها کند، فقط برای صرف غذا حضور پیدا کنند.

شرکت پخش ماهواره͏‌ای هم با صدور بیانیه‌ای از نقض قوانین توسط کارمندان وزارت ارتباطات عذرخواهی کرد و هر نوع مجازات و توبیخی را پیشاپیش پذیرا شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها