کد خبر: 471086
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۲ ۰۹:۱۸:۳۸
| |

امروز جمعه و بصورت مجازی؛

نشست چهارجانبه سران آمریکا، ژاپن، هند و استرالیا برگزار می‌شود

نشست مجازی کشورهای عضو گروه «کواد» با حضور سران آمریکا، ژاپن، استرالیا و هند امروز جمعه برگزار می شود.

نشست چهارجانبه سران آمریکا، ژاپن، هند و استرالیا برگزار می‌شود
کد خبر: 471086
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۲ ۰۹:۱۸:۳۸

اعتمادآنلاین| «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا در سخنانی اعلام کرد که نشست مجازی امروزِ کشورهای عضو گروه «کواد» (Quad) با هدف بحث و بررسی پیرامون چالش های امنیتی در ایندوپاسیفیک، تغییرات اقلیمی و تلاش برای مهار ویروس کرونا برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر نشست مجازی کشورهای عضو «کواد» با حضور سران آمریکا، ژاپن، استرالیا و هند امروز جمعه برگزار می شود.

این نخستین نشست بین المللی است که جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا در آن حاضر می شود.

کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز جمعه با سران ژاپن، هند و استرالیا به صورت مجازی دیدار و رایزنی خواهد کرد.

وزیر خارجه هند و «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا نیز پیش از این گفته بودند که این نشست چهار جانبه فرصتی برای مذاکره درباره مسائل مختلف از جمله امنیت دریایی و رژیم امنیت منطقه‌ای است.

وزارت امور خارجه ژاپن در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرده بود که سران چهار کشور در مورد زمینه های همکاری برای حفظ آزادی کشتیرانی در منطقه اقیانوس های آزاد هند و آرام، بررسی فرصت های همکاری برای اطمینان از توزیع امن واکسن های ویروس کرونا نظرات خود را تبادل خواهند کرد.

انتظار می رود مبارزه در مورد ویروس کرونا، همکاری اقتصادی و تغییرات آب و هوایی در اجلاس آنلاین بین جو بایدن رییس جمهور آمریکا، نخست وزیر ژاپن یوشیهیده سوگا، نخست وزیر استرالیا اسکات موریسون و نخست وزیر هند نارندرا مودی مورد بحث قرار گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها