طبق نتایج یک نظرسنجی جدید؛

19درصد آمریکائیان یکی از نزدیکان خود را در اثر کرونا از دست دادند

نتایج یک نظرسنجی جدید در ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که 19 درصد از مردم این کشور یکی از نزدیکان خود را در اثر ابتلا به بیماری ویروسی کرونا از دست داده اند.

19درصد آمریکائیان یکی از نزدیکان خود را در اثر کرونا از دست دادند
کد خبر: 471088
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۲ ۰۹:۲۵:۲۵

اعتمادآنلاین| نتایج یک نظرسنجی جدید در ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که یک نفر از هر 5 شهروند آمریکا یک دوست نزدیک یا یکی از عزیزان خود را در اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، داده‌های دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد که از یازدهم مارس 2020 و اعلام پاندمی کرونا از سوی سازمان جهانی بهداشت بیش از 530 هزار شهروند آمریکا در اثر ابتلا به بیماری ویروسی کووید -19 یا عوارض ناشی از این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. افزون بر این، حدود 30 میلیون نفر از مردم آمریکا به این بیماری مبتلا شده‌اند.

نتایج یک نظرسنجی جدید که با همکاری «خبرگزاری آسوشیتدپرس- مرکز پژوهش افکار ملی» انجام شده، نشان می‌دهد در حالی که اکثریت مردم آمریکا از ترس و شوک اولیه ناشی از شیوع این بیماری عبور کرده‌اند، همچنان برای بازگشت به روال عادی زندگی آمادگی ندارند.

در مارس 2020 نتایج نظرسنجی آسوشیتدپرس- مرکز پژوهش افکار ملی نیز نشان داد که 50 درصد مردم آمریکا «بی نهایت یا بسیار نگران» شیوع این ویروس هستند. امروز این رقم به حدود 31 درصد کاهش یافته است.

بزرگترین پیروز این نظرسنجی احتمالاً «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بود؛ زیرا دو سوم شهروندان آمریکا می‌گویند که کشور خطر این ویروس را به اندازه کافی جدی نگرفته است؛ موضوعی که باعث شد جو بایدن مقابله با شیوع کووید -19 را در اولویت سیاستهای داخلی خود قرار دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها