کد خبر: 471114
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۲ ۱۰:۲۷:۱۷
| |

محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص:

برجام، مصداق روشن ظلم دشمن به ایران است

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنچه مصداق روشن ظلم دشمن به ایران است، مساله برجام است. مخصوصاً کشورهای اروپایی عضو برجام نباید از آمریکایی که ناقض برجام است پیروی کنند.

برجام، مصداق روشن ظلم دشمن به ایران است
کد خبر: 471114
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۲ ۱۰:۲۷:۱۷

اعتمادآنلاین| عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صحبت‌های مقام معظم رهبری مشخص می‌کند که دولت با دشمنان چگونه برخورد کند یا با دوستان برای کمک به ملت‌های مظلوم مدارا کند.


آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون اینکه «با کسانی که با ما دشمنی نمی‌کنند، از هر دین و مذهبی باشند، دشمنی نداریم» اظهار داشت: در قانون اساسی ما آمده است که باید با دولت‌هایی که متخاصم نیستند و با ما عداوت و دشمنی ندارند، دوست باشیم و روابط ما با همه کشورها رابطه عادی و متقابل باشد. آنها با ما دوست هستند و ما هم با آنها دوست هستیم.

وی ادامه داد: حتی آنها که با ما دوست هم نیستند اما به ما کاری ندارند و تعدی، تجاوز و ظلمی از سوی آنها علیه ما رخ نمی‌دهد، کاری نداریم غیر از اسرائیل که همیشه دشمن سرسخت اسلام بوده و آثار عداوت آن روشن است و همیشه علیه اسلام قدم بر می‌دارد و آمریکا که با تحریم‌ها و بلاهایی که سر مسلمانان دنیا می‌آورد عداوت آشکار خود را نشان می‌دهد. آمریکا با کشورهایی که می‌خواهند استقلال خود را حفظ کنند مانند چین و روسیه دشمنی خود را نشان می‌دهد و قصد تحریم آنها را دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وظیفه مسلمانان این است که مقابله به مثل کنند و در مقابل دشمنان بایستند، گفت: برای دولت هم علاوه بر قانون اساسی و صحبت‌های گذشته مقام معظم رهبری، صحبت‌های امروز ایشان هم شفاف و مشخص می‌کند که با دشمنان چگونه برخورد شود و یا اینکه همیشه با دوستان مدارا داشته باشند تا به کمک آنها بتوانیم به ملت‌های مظلوم کمک کنند. امیدواریم بیانات امروز ایشان مانند بیانات گذشته ایشان منجر به روشنگری شود و مفید و مؤثر باشد.

مجتهد شبستری در تشریح مصادیق دشمنی آمریکا و غرب علیه ایران عنوان کرد: اینکه حقوق و طلب‌های ما بلوکه می‌شود، تهمت‌هایی که زده می‌شود و تحریم‌های ظالمانه مصداق بارز ظلم، تجاوز و تضعیف حقوق مسلمانان است. مقررات بین‌المللی هم اجازه نمی‌دهد به حقوق ملت‌های دیگر تجاوز شود.

وی تاکید کرد: آنچه مصداق روشن ظلم دشمن به ایران است، مساله برجام است. مخصوصاً کشورهای اروپایی عضو برجام نباید از آمریکایی که ناقض برجام است پیروی کنند. آنها چرا از آمریکا تبعیت می‌کنند؟ جنگ نرمی که آقا فرمودند و همیشه علیه اسلام و مسیحیت صورت می‌گیرد و گاهی به پیامبر اسلام اهانت می‌شود، ظلم فاحش و آشکاری است که علیه ما دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تاکید کرد: لازم است دشمنان دشمنی و عداوت خود را کنار بگذارند و با منطق و قوانین بین الملل عمل کنند و کارهایی که حکایت از عداوت دارد را ترک کنند و جلوی آنها را بگیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها