جلسه دیپلمات‌های اروپایی و عربی برای احیای مذاکرات رام‌الله-تل‌آویو

دیپلمات‌های چند کشور اروپایی و عربی به همراه مقام‌های سازمان‌های ملل طی جلسه‌ای در پاریس، گفتند بعد از برگزاری انتخابات‌ در رام‌الله و تل‌آویو، می‌توان گام‌های بالقوه کوچکی برای احیای مذاکرات سازش برداشت.

جلسه دیپلمات‌های اروپایی و عربی برای احیای مذاکرات رام‌الله-تل‌آویو
کد خبر: 471121
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۲ ۱۰:۵۱:۵۲

اعتمادآنلاین| مقام‌های ارشد کشورهای مصر، اردن، آلمان و فرانسه به همراه دیپلمات‌های سازمان ملل و اتحادیه اروپا شامگاه پنجشنبه در پاریس جلسه‌ای را برای بررسی ابعاد احیای مذاکرات سازش بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، این دیپلمات‌ها و مقامات اروپایی و عربی بعد از این جلسه توضیح دادند که برداشتن «گام‌های کوچک» احتمالی به سمت از سرگیری مذاکرات سازش، بعد از برگزاری انتخابات‌ها در رام‌الله و تل‌آویو ممکن خواهد بود.

بر اساس این گزارش، نشست مذکور در حالی انجام شد که تنش‌های تازه‌ای بین رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی از جمله اردن بر سر مسئله فلسطین و قدس اشغالی بروز کرده است.

این پایگاه خبری همچنین نوشت که هیچکدام از مقامات کشورهای آلمان، فرانسه، مصر، اردن و یا دیپلمات‌های سازمان ملل و اتحادیه اروپا، جزئیاتی از نقشه‌راه خود برای احیای مذاکرات سازش ارائه ندادند و مشخص نیست چگونه می‌خواهند این مذاکرات را که حدود یک دهه است تعلیق شده، دوباره آغاز کنند.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در نشست خبری بعد از این جلسه، گفت: ‌«ما می‌خواهیم در چارچوب جدول زمانی که حول تقویم انتخاباتی تنظیم شده، جلساتی را با هر دو طرف (اسرائیلی و فلسطینی) آغاز کنیم تا گام‌هایی را که لازم است دو طرف برای ایجاد اعتماد متقابل بردارند، تعیین کنیم».

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز با تاکید بر اهمیت پیگیری گفت‌وگو در زمان کنونی، توضیح داد: «نتایج انتخابات می‌تواند روابط را پیچیده کند. بسیار مم است که این موضوع در دستور کار باقی بماند».

وزرای خارجه اردن و مصر هم در همان کنفرانس مطبوعاتی خواستار تلاش‌های بین‌المللی برای حفظ راهکار دو دولتی شدند.

پیش از این نیز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به تمایل دولت جدید این کشور برای از سرگیری کمک‌ها به فلسطینیان، گفت سیاست رئیس‌جمهور آمریکا حمایت از راهکار دو دولتی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها