سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد:

پاپ در سفر به عراق یک ماموریت آمریکایی داشت / می‌خواهند دو قطبی نجف و قم درست کنند / نقطه منافی با تقوای عملی جلوگیری از بارداری است / بی بی سی و من‌و تو با حرف اثرگذار من مشکل دارند

امام جمعه مشهد گفت: کلام ما در خطبه اول به این نکته رسیده بود که نقطه منافی با تقوای عملی در زندگی خانوادگی، جلوگیری از بارداری است. شما حیوانی پیدا نمی‌کنید که فرزند خود را بکشد اما جریان دخترکشی و فرزندکشی در میان اعراب وجود داشته و مرسوم بوده است.

پاپ در سفر به عراق یک ماموریت آمریکایی داشت / می‌خواهند دو قطبی نجف و قم درست کنند / نقطه منافی با تقوای عملی جلوگیری از بارداری است / بی بی سی و من‌و تو با حرف اثرگذار من مشکل دارند
کد خبر: 471151
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۲ ۱۲:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| امام جمعه مشهد گفت: جدای از فضایل والای پیامبر(ص)، چیزی که در واقعیت برای پیامبر(ص) فضیلت ایجاد کرده ایفای رسالت پبامبر است که هیچ پیامبری نداشته است، آن موفقیت را هیچ پیامبری نداشته چراکه پیامبر(ص) در میان مردمی مبعوث شد که زندگی آنها با انسان قابل مقایسه نیست بلکه جاهلیتی در میان آنها رواج داشته که حتی در زندگی بعضی حیوانات نبوده است.


به گزارش فارس حجت الاسلام احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهارکرد: پیامبر اکرم(ص) با یک رسالت دو بعدی مبعوث شد؛ بعد اول فردسازی بود یعنی خواست آدم‌ها را انسان و انسان‌ها را بنده خدا بسازد؛ بعد دوم جامعه سازی بود چراکه منشاء بسیاری از مفاسد که آدمها را از مسیر بندگی خداوند دور می‌کند ریشه در جوامع فاسد دارد.

امام جمعه مشهد افزود: بنابراین مدیریت اجتماعی و سیاست است عین دیانت، بعد دوم رسالت خاتم الانبیا(ص) است، جریان‌های استکباری دنبال معرفی یک اسلام سکولار هستند که در زندگی فردی خلاصه می‌شود و کاری به بعد اجتماعی و جامعه سازی ندارد چرا که اگر مردم بنا باشد جامعه شان را مطابق تعالیم و معارف پیامبر(ص) بسازند استکبار جهانی نمیتواند بر مردم سلطه داشته باشد.

وی ادامه داد: اخیرا جریان‌های استکباری به یک شیطنت جدیدی دست زده‌اند، مذهب شیعه امروز پیشتاز مقابله با جریانها و جنایات استکباری است بنابراین می‌خواهند شیعه را دوقطبی کنند و یک شیعه سکولار که کاری به مسائل اجتماعی ندارد و در فکر سیاست و مدیریت نباشد و یک شیعه سیاسی و انقلابی تقسیم کنند.

علم الهدی به ملاقات اخیر پاپ با مرجعیت شیعه در عراق اشاره و عنوان کرد: در ملاقاتی که اخیرا پاپ فرانسیس با حضرت آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعه داشت، رسانه‌های استکباری دو قطبی شیعه را دنبال کردند؛ حتی خواستند بگویند حوزه‌های علمیه شیعه نیز دوقطبی هستند و بگویند حوزه علمیه نجف یک حوزه سکولار است و کاری به سیاست ندارد و حوزه علمیه قم انقلابی و سیاسی است.

امام جمعه مشهد ابراز کرد: متاسفانه قدم را فراتر گذاشتند و خواستند مرجعیت شیعه را هم دوقطبی کنند، یعنی خواستند بگویند یک مرجع سکولار یعنی آیت الله سیستانی و یک مرجع انقلابی سیاسی یعنی مقام معظم رهبری در جهان شیعه وجود دارد و خواستند با این کار شیعه را دوقطبی کنند.

وی با طرح این سوال که چرا پاپ فرانسیس به عراق آمد، تصریح کرد: پاپ یک ماموریت امریکایی داشت آمد اینجا چون میدانست منشاء و مبداء مقابله با آمریکا مرجعیت شیعه است بنابراین خواست آیت الله سیستانی را با عنوان پیام صلح و امنیت وادار کند که مردم و جوانان و حشد شعبی و جریانهای انقلابی عراق به جنگ و مقابله با آمریکا نروند.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: آمریکایی‌ها هر وقت در برخورد با ما کم آوردند متوسل به پاپ شدند، آن روزی که گروگان‌های آمریکایی را جوانان ما گرفتند، پاپ نماینده خدمت امام راحل(ره) فرستاد و امام فرمودند از قول من از پاپ بپرسید اگر مسیح امروز بود از امریکا حمایت میکرد یا ما؟

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سزاوار بود به پاپ می‌گفتند شما که داعیه صلح و امنیت دارید و با جنگ مخالف هستید در عراق کدام جریان جنگ راه انداخت؟ مسیحیان عراق در استان نینوا را چه کسی قتل عام و کلیساهایشان را خراب کرد؟ جز عوامل مزدور نابکاری که از طرف آمریکا و عوامل آمریکا در منطقه کسی این جنگ نیابتی را راه انداخت؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اینکه می‌خواهند حوزه و مرجعیت شیعه را دو قطبی کنند باید بگویم، اولا حوزه علمیه نجف یک حوزه هزارساله است که به دست شیخ طوسی(ره) یک مجتهد مشهدی پایه گذاری شده و در همه این تاریخ هزارساله در بسیاری از بحران‌ها و جبهه‌ها با استکبار و جریانهای ضد اسلام با تمام قامت مبارزه کرده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به نمونه‌های استکبار ستیزی حوزه علمیه نجف مانند فتوای تحریم تنباکو، انقلاب مشروطیت، جنگ با انگلیسی‌ها توسط مرجع شیعه، کتاب تنبیه الامه که نظام‌سازی را بر اساس ولایت شیعی تبیین کرده، خاطرنشان کرد: از هزارسال قبل تا الان اکثر علمایی که در حوزه ظاهر شدند ولایت مطلقه فقیه را بعنوان نظریه فقهی معرفی کردند، حوزه علمیه نجف در جریان‌های انقلابی تاریخی پیشتاز بوده است.


وی بیان کرد: مرجعیت شیعه آیت الله سیستانی یک مرجع انقلابی سیاستمدار سیاست شناس هستند که اگر سیاستگذاری‌های این مرجع انقلابی نبود امروز حکومت عراق دست شیعه نبود، روزی که داعشی‌ها در جنگ نیابتی از طرف عربستان و آمریکا وارد عراق شدند و قتل عام انجام دادند جوانان عراقی با فرمان و فتوای آیت الله سیستانی وارد جنگ شدند و این جریان را براندازی کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: در جریان براندازی داعش دو مرجعیت دست به دست هم دادند، آیت الله سیستانی فتوای جنگ دادند و رهبری به شهید حاج قاسم سلیمانی دستور دادند به عراق رفتند و در کنار آنها قرار گرفتند و این جریان را از بین بردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: در فرمایشات آیت الله سیستانی در این ملاقات دو نکته مهم وجود دارد که هم انقلابی بودن و هم سیاستمدار بودن این مرجع را نشان می‌دهد، اول اینکه فرمودند که مرجعیت دینی شیعه در از بین بردن تروریسم و حفاظت از مردم عراق اعم از مسلمان و مسیحی، نقش اصلی داشته است. و دومین نکته اینکه فرمودند که به رسمیت شناختن اسراییل شدنی نیست و نباید صورت بگیرد.

جاهلیت اعراب امروزه به شکل سقط جنین و نامشروع به جاهلیت مدرن تبدیل شده است


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مانند هفته‌های گذشته کلام ما در خطبه اول رابطه با تقوای عملی در رابطه‌های خانوادگی است، عنوان کرد: سالروز مبعث پیامبر را تبریک عرض می‌کنم، کلام ما در خطبه اول به این نکته رسیده بود که نقطه منافی با تقوای عملی در زندگی خانوادگی، جلوگیری از بارداری است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اینکه ما پیامبر(ص) را اشرف انبیا می‌خوانیم و معتقدیم از همه انبیا اشرف است، این یک تعریف احساسی و تعارف نیست بلکه این یک واقعیت قطعی است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: جدای از فضایل والای پیامبر(ص)، چیزی که در واقعیت برای پیامبر(ص) فضیلت ایجاد کرده ایفای رسالت پبامبر است که هیچ پیامبری نداشته است، آن موفقیت را هیچ پیامبری نداشته چراکه پیامبر(ص) در میان مردمی مبعوث شد که زندگی آنها با انسان قابل مقایسه نیست بلکه جاهلیتی که در میان آنها رواج داشته، حتی در زندگی بعضی حیوانات نبوده است.

وی افزود: شما حیوانی پیدا نمی‌کنید که فرزند خود را بکشد اما جریان دخترکشی و فرزندکشی در میان اعراب وجود داشته و مرسوم بوده است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: پیامبر از چنین مردمی در آن زمان الگوی اخلاق و ایثار ساخت که همانند آن اسطوره‌های تربیت یافته به دست رسول الله در عالم دیده نمی شود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه متاسفانه این جاهلیت اعراب امروزه به شکل سقط جنین و نامشروع به جاهلیت مدرن تبدیل شده و اجرا می شود، به مطالب هفته گذشته در خصوص تناقض سقط جنین با تقوای عملی و همچنین تهاجم رسانه‌های دشمن اشاره کرد و گفت: خداوند در آیه 151 سوره انعام میفرماید؛ پیامبر به مردم بگو بیایید بر شما تلاوت کنم آنچه خدا بر شما حرام کرده است ، شرک نورزید، پدر و مادرتان را احترام کنید و بچه‌هایتان را از ترس مشکلات مالی نکشید، ما رزق آنها را می دهیم و به عمل فحشا(ظاهری و باطنی) نزدیک نشوید و انسان کشی نکنید مگر به حق. این سفارش پیغمبر به شماست شاید بیاندیشید.

وی در ادامه بیان کرد: عبارت « لاتقتلوا اولادکم» مقصود دختر کشی اعراب نیست چون آنها فقط دختر می‌کشتند؛ «اولادکم» بیانگر هم فرزند دختر و پسر است، پیشگیری از اولاد مقارن با شرک به خدا گفته شده است، افرادی که دست به سقط جنین می‌زنند خدا را رازق نمی‌دانند همانند کفار؛ این عمل با نزدیک شدن به فحشا مقارن شده است چرا که آن چیزی که در فحشا می‌گذرد فقط ارضای نیازهای جنسی است، به آثار این مقاربت توجه ندارند اگر در بین زن و شوهر هم نتیجه تعامل نتیجه جنسی آنها هم ارضای نیاز جنسی باشد عمل آنها هم طبق آیه قرآن مثل عمل فحشا است.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: رسانه‌های خارجی اعم از بی بی سی و من‌و تو با شخص بنده مشکل ندارند با حرف اثرگذار من مشکل دارند، هنگامی که ما با اساس پیشگیری از بارداری مبارزه می‌کنیم با سیاست استکبار و استعمار آنها همخوانی ندارد چراکه سیاست آنها کاهش زاد و ولد، کاهش نسل انقلابی در دنیا و محدودسازی جمعیت است. هنگامی که ما با اهداف سیاسی آنها در رابطه با رشد جمعیت صحبت می‌کنیم آنها حمله و مسخره می‌کنند.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: اگر نسبت به صحبت‌های من در رسانه‌های خارجی با تهاجم و واکنشی رو به رو شدید یقین بدانید سیاست استکبار خلاف آن چیزی است که ما بیان کردیم که مانع ناراحتی آنها شده است؛ رسانه‌های خارجی به‌وسیله حمله و مسخره کردن می‌خواهند جلوی اثرگذاری را بگیرند.


وی افزود: برادران متاسفانه مسئله قتل اولاد از پیشگیری گذشته و به سقط جنین رسیده است، طبق آمار به طور سالیانه بیش از 370 هزار سقط جنین در کشور ثبت شده است یعنی روزی هزار سقط جنین که تمام این سقط‌ها مربوط به روابط نامشروع و قانونی نیست، کمتر از 10درصد این سقط‌ها قانونی است، 5 درصد مربوط به روابط نامشروع است و بقیه توسط خانواده‌ها، پدر و مادرها صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها