"ارنست مونیز وزیر انرژی دولت باراک اوباما:

آمریکا زمان را از دست می‌دهد

 "ارنست مونیز" وزیر انرژی دولت "باراک اوباما" در مصاحبه با شبکه اقتصادی "سی ان بی سی" گفت که آمریکا در حال از دست دادن زمان برای انجام دیپلماسی هدفمند با ایران است، چرا که انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران مذاکرات هسته‌ای را دچار وقفه خواهد کرد.

آمریکا زمان را از دست می‌دهد
کد خبر: 471159
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۲ ۱۳:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مونیز دیروز (چهارشنبه) گفت: حدود 10 هفته زمان برای دیپلماسی جدی باقی مانده که برای دستیابی به نتیجه‌ای پیش از انتخابات ایران کوتاه است؛ انتظار دارم تا زمان استقرار دولت جدید ایران، وقفه پیش آید.

به گزارش ایرنا، مونیز همچنین ابراز عقیده کرد که تصمیم ایران برای رد پیشنهاد مذاکرات هسته‌ای اتحادیه اروپا، راهبردی مذاکراتی بوده که «جواب نمی‌دهد».

وی افزود: به نظر من آنچه رخ داد آزادی عمل سیاسی طرفین را برای دستیابی به توافقی در کوتاه‌مدت کاهش داد.

وزیر انرژی پیشین آمریکا در عین حال از تهدیدهای جدید ایران در مورد برداشتن گام‌های بیشتر برای کاهش تعهدات هسته‌ای خود ابراز نگرانی کرد و با این حال از توافق اخیر ایران و آژانس استقبال کرد.

مونیز گفت: فکر می‌کنم که گام نخست باید برقراری کامل توافق از سوی طرفین باشد؛ با این حال طرفین می‌توانند پیشاپیش گام‌های مهمی بردارند تا زمینه را برای گام‌های آتی مهیا سازند.

مونیز همچنین با اشاره به تحولات اخیر منطقه غرب آسیا گفت: معتقدم که برجام یک گام لازم در راه رایزنی‌های بیشتر برای حل‌ وفصل مسائل مهم منطقه‌ای است.

عضو تیم مذاکره‌کننده دولت وقت آمریکا در گفت ‌وگوهای برجامی پیش‌تر نیز ابراز عقیده کرده بود که مسائل پیرامون برجام میان تهران و واشنگتن باید تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خرداد آینده حل شود.

این استاد فیزیک هسته‌ای به سی ان ان گفته بود: برای آنکه دو طرف توافق گام‌های دوجانبه‌ای بردارند، نیاز به جسارت سیاسی دارند تا این مسئله طی سه ماه آینده حل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها