در ۱۱ ماه سال جاری:

تولید در 25 کالای اصلی بخش صنعت و معدن رشد داشت

 معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر روند رو به رشد بخش تولید در 11 ماهه امسال گفت: در این مدت از 38 کالای اصلی و منتخب صنعتی و معدنی، 25 کالا رشد تولید داشته است.

تولید در 25 کالای اصلی بخش صنعت و معدن رشد داشت
کد خبر: 471161
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۲ ۱۳:۰۸:۵۰

اعتمادآنلاین| از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» با اشاره به رشد تولید در بسیاری از صنایع اصلی در حوزه صنعتی و معدنی افزود: در 11 ماهه سال جاری، لوازم خانگی با 38 درصد رشد، شمش آلومینیوم 54 درصد، انواع خودرو سواری 18 درصد، فولاد 7 درصد و سیمان بیش از 12 درصد رشد را شاهد بوده‌اند.

تولید بیش از 4 میلیون دستگاه در بخش لوازم خانگی

به گزارش ایرنا، معاون طرح و برنامه وزارت صمت میزان تولید در صنعت لوازم خانگی را بیش از چهار میلیون دستگاه عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه در بخش خودرو سواری 830 هزار دستگاه، فولاد خام 26 میلیون تُن، سیمان 63 میلیون تُن و شمش آلومینیوم 394 هزار تن در 11 ماه امسال تولید شد.

زرندی ادامه داد: در این مدت چرم، الکتروموتور، سموم دفع آفات نباتی آلومینیا، ظروف چینی با کاهش تولید مواجه بوده‌اند.

تصویب 135 طرح در هیات سرمایه‌گذاری خارجی

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود از تصویب 135 طرح صنعتی، معدنی و تجاری در هیات سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد و تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد 64 درصدی رشد در تعداد این طرح‌ها هستیم.

بهره‌برداری از 400 واحد جدید

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همچنین در این مدت 6 هزار و 400 واحد جدید به بهره برداری رسیده که به لحاظ تعدادی هفت درصد رشد داشته است.

52 درصد رشد در صدور پروانه صنفی

زرندی همچنین یادآور شد: در این بازه زمانی صدور پروانه صنفی 52 درصد رشد داشته است. همچنین تعداد 588 هزار مجوز صنفی و بالغ بر 30 هزار نماد الکترونیکی صادر شده است.

رشد 5 درصدی بازرسی واحدهای صنفی

وی در پایان به افزایش بازرسی از واحدهای صنفی اشاره کرد و گفت: در 11 ماه امسال بیش از سه میلیون بازرسی و کنترل واحدهای صنفی انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش یافته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها