کد خبر: 471266
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۵ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دست کوتاه ورزشی‌ها از ورزش

تقریباً می‌توان گفت اکثر فدراسیون‌ها به دست افراد غیرورزشی و غیر از آن رشته اداره می‌شوند و نتیجه آن شرایط فعلی ورزش ایران است که هیچ شاخه‌ای از آن در وضعیت ایده‌آل قرار ندارد.

دست کوتاه ورزشی‌ها از ورزش
کد خبر: 471266
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۵ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فدراسیون دوچرخه‌سواری از جمله فدراسیون‌هایی است که با سرپرست اداره می‌شود و افشین داوری مثل همیشه در جایگاه فرد برگزارکننده انتخابات و جانشین رئیس (همان سرپرست) نقش ایفا می‌کند. عبدالرحمن قاسمی نافچی، سیدرضا میرابوطالبی، نوربخش عسکری، محمود رشیدی و حامد جولائی تایید صلاحیت‌شدگان برای انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری هستند که به احتمال فراوان مجمع آن اردیبهشت‌ماه 1400 برگزار می‌شود.


اما اعلام اسامی افرادی که برای حضور در انتخابات واجد شرایط شده‌اند موجی از انتقادها را به راه انداخت. یکی از نامزدها در حالی رد صلاحیت شده که پیش از این برای حضور در انتخابات مجلس تایید شده بود. نکته جالب توجه اینکه او از افراد متخصص در این رشته محسوب می‌شود. حتی نام یکی از نواب رئیس سابق فدراسیون که اتفاقاً از اهالی دوچرخه‌سواری است نیز در لیست رد صلاحیت شدگان دیده می‌شود.


متاسفانه اساسنامه فدراسیون به شکلی تنظیم شده که اجازه حضور افرادی را که در این رشته فعال‌اند نمی‌دهد زیرا کسانی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که سابقه مدیریتی داشته باشند و همین سبب می‌شود که ملی‌پوشان و افرادی که از خودِ رشته دوچرخه‌سواری هستند نتوانند به صندلی ریاست برسند.


البته باید تاکید کرد که این موضوع مختص دوچرخه‌سواری نیست و بسیاری از فدراسیون‌ها با چنین موانعی روبه‌رو هستند. این سد بزرگ برای رسیدن به پست ریاست در حالی سر راه افراد یک رشته قرار می‌گیرد که افراد غیرورزشی‌ای که مدیریت را بر عهده دارند هیچ گاه نتوانسته‌اند کارنامه خوبی از خود به جا بگذارند و اکثر رشته‌های ورزشی دچار مشکلات هستند.


تقریباً می‌توان گفت اکثر فدراسیون‌ها به دست افراد غیرورزشی و غیر از آن رشته اداره می‌شوند و نتیجه آن شرایط فعلی ورزش ایران است که هیچ شاخه‌ای از آن در وضعیت ایده‌آل قرار ندارد.

در خصوص دوچرخه‌سواری هم شرایط به همین منوال است چراکه این فدراسیون با بدهی‌های سنگین روبه‌روست و ورزشکاران آن هم به شدت افت کرده‌اند و اصلاً وضعیت خوبی در این رشته ورزشی برقرار نیست. با این حال وزارت ورزش باز هم ترجیح می‌دهد این فدراسیون‌ها به دست مدیران غیرورزشی اداره شوند.


این رویه سبب شده که افراد دارای تحصیلات بالا و متخصص در یک رشته به خاطر نداشتن سابقه مدیریتی نتوانند ریاست یک فدراسیون را بر عهده بگیرند؛ اما افرادی که هیچ سررشته‌ای از آن رشته ندارند به واسطه اینکه در زمینه‌های دیگر مدیریت کرده‌اند می‌توانند به راحتی رئیس شوند و به این ترتیب همیشه دست ورزشی‌ها از ورزش کوتاه می‌ماند.


این موضوع در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال اصلاح شد، هرچند که باز هم یک غیرورزشی توانست با حمایت‌های پشت پرده برنده شود و فردی به مانند علی کریمی که مورد تایید خود فوتبالی‌ها بود کاری از پیش نبرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها