کد خبر: 471310
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۳ ۰۹:۵۶:۴۰
| |

اشتغال‌زایی 8400 نفری در سال 99

به گفته مدیر عامل بنیاد برکت، این بنیاد در سال جاری اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری و ارائه تسهیلات به 130 بنگاه متوسط تولیدی و صنعتی کرده که علاوه بر توانمندسازی و احیای این بنگاه‌ها باعث اشتغال‌زایی‌ برای بیش از8400 نفر شده است.

اشتغال‌زایی 8400 نفری در سال 99
کد خبر: 471310
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۳ ۰۹:۵۶:۴۰

اعتمادآنلاین| به گفته مدیر عامل بنیاد برکت، این بنیاد در سال جاری اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری و ارائه تسهیلات به 130 بنگاه متوسط تولیدی و صنعتی کرده که علاوه بر توانمندسازی و احیای این بنگاه‌ها باعث اشتغال‌زایی‌ برای بیش از8400 نفر شده است.

به گزارش ایسنا، امیرحسین مدنی در این باره اظهار کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای احیای این 130 بنگاه متوسط صنعتی 6250 میلیارد ریال است.

وی در تشریح فرآیند توانمندسازی اقتصادی گفت: بنیاد برکت در چهار مدل تسهیلات‌محور، مشارکت‌محور، کارگاهی و پشتیبانی کسب و کار اقدام به توانمندسازی، احیا و افزایش تولید بنگاه‌های متوسط صنعتی می‌کند.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: از 130 بنگاه تحت پوشش در سال جاری، به ترتیب 30 و 50 بنگاه در قالب طرح‌های پشتیبانی کسب و کار و طرح‌های کارگاهی حمایت شده‌اند همچنین به 30 بنگاه تسهیلات ارائه شده و در 20 بنگاه هم سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی صورت گرفته است.

مدنی با تاکید بر سیاست عدم تصدی‌گری از سوی بنیاد برکت تصریح کرد: بنیاد در سال 99 از 20 بنگاه صنعتی خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی و کارآفرینان واگذار کرده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، 80 بنگاه از 130 بنگاه حمایت شده در سال 99 به علت شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصادی ناشی از آن تعطیل یا با حداقل ظرفیت کار می‌کردند که با مساعدت این بنیاد، احیا شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

مدنی افزود: اقدامات بنیاد برکت در حوزه توانمندسازی اقتصادی به‌خصوص در بخش‌های کارگاهی و حمایتی تسهیلاتی باعث احیای تعدادی از بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا و بازگشت‌شان به چرخه تولید شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: 130 بنگاه متوسط مورد حمایت بنیاد در سال 99 در 24 استان کشور قرار دارند و توانمندسازی آن‌ها ایجاد بیش از 8400 شغل جدید را به دنبال داشته است.

وی یادآور شد: بنیاد برکت تا به امروز و در مجموع، اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات و پشتیبانی از 742 بنگاه متوسط صنعتی در سراسر کشور کرده که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای 211 هزار متقاضی اشتغال شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت، مدنی تاکید کرد: 66 هزار و 750 میلیارد ریال برای توانمندسازی این 742 بنگاه سرمایه‌گذاری شده است و بنیاد برکت پس از تثبیت و به سوددهی رسیدن، از 282 بنگاه خارج شده و سهام خود را به کارآفرینان و بخش خصوصی واگذار کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها