افزایش نامعقول حقوق کارگران موجب فشار مضاعف به کارفرمایان می‌شود

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم به یکباره حقوق و دستمزد را به صورت نامعقول افزایش دهیم، به کارفرمایان فشار مضاعف وارد می‌شود که این موضوع تبعات منفی را به دنبال خواهد داشت.

افزایش نامعقول حقوق کارگران موجب فشار مضاعف به کارفرمایان می‌شود
کد خبر: 471311
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۳ ۰۹:۵۸:۵۲

اعتمادآنلاین| مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از موضوعات جدی که در تعیین حقوق و دستمزد برای کارگران در سال آینده باید در نظر گرفته شود، شرایط اقتصادی کشور است، اظهار کرد: در شرایط فعلی که بحث کرونا مطرح است، اقشار آسیب‌پذیر جامعه، به‌ویژه کارگران و کارمندان آسیب‌های جدی دیده‌اند، زیرا درآمد ثابتی داشته‌اند، اما تورم به یک باره افزایش پیدا کرده است.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه به دلیل برخی سیاست‌های غلط، ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده است که باید به دنبال جبران آن برای کارگران و کارکنان باشیم، ادامه داد: از سوی دیگر امروز کارفرمایان برای تهیه مواد اولیه خود با مشکلات جدی روبه‌رو هستند و اگر بخواهیم به یکباره حقوق و دستمزد را به صورت نامعقول افزایش دهیم، به آنها فشار مضاعف وارد می‌شود که این موضوع تبعات منفی را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: به‌طور مثال اگر امروز 50 درصد هم حقوق کارگران را اضافه کنیم، با توجه به تورم کشور کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد، اما باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که کارفرمایان توان پرداخت این اضافه حقوق‌ها را ندارند و به طور قطع این موضوع باعث می‌شود که به خیل بیکاران اضافه شود.

یوسفی با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق راه‌هایی برای حمایت از تولیدکنندگان قرار داده و مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: به‌طور مثال مالیات‌ها از 25 درصد به 20 درصد کاهش داده شد که امیدواریم دولت این موضوع را اجرایی کند تا مشوقی برای تولیدکنندگان باشد.

وی تصریح کرد: دولت باید با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان برای تهیه مواد اولیه به آنها کمک کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه افزایش بی‌رویه حقوق و دستمزدها به طور قطع فشار به قشر ضعیف وارد خواهد کرد، گفت: در مسابقه افزایش حقوق و تورم همیشه تورم پیش خواهد بود، این نکات باید در جلسات دو جانبه‌گرایی برای تعیین حقوق و دستمزد نیز در نظر گرفته شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها