اجرای 400 هزار طرح محله محور در کشور

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه تقویت و حمایت از کوپ‌های سراسر کشور از جمله ماموریت های اولویت دار نیروی انتظامی است، گفت: فرامین هشتگانه مقام معظم رهبری نقشه راه ایجاد تحول در ماموریت‌های کلانتری و پاسگاه هاست.

اجرای 400 هزار طرح محله محور در کشور
کد خبر: 471383
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۳ ۱۲:۲۵:۴۶

اعتمادآنلاین| سردار مهدی معصوم بیگی در بخش جمع بندی همایش سراسری میثاق با ولایت که به صورت ویدئو کنفرانس در 160 نقطه کشور و با شرکت 3000 نفر از روسای پلیس پیشگیری، روسای کلانتری، فرماندهان پاسگاه ها و انتظامی بخش برگزار شد با ارزیابی عملکرد موفق کارکنان «کوپ» اظهارکرد: به حمدالله کارکنان کلانتری و پاسگاه ها که در خط مقدم امنیت سازی قرار دارند عملکرد رو به رشدی در مقایسه با سال گذشته داشتند که از این بابت قدردان زحمات، تلاش و مجاهدت همکارانم هستم.

وی با بیان اینکه طی سال جاری بیش از 400 هزار طرح محله محور در راستای انتظام بخشی و تامین امنیت و آرامش مردم توسط کلانتری ها به مرحله اجرا درآمده است، خاطرنشان کرد: افزایش قدرت پیشگیری، مقابله و کشف جرایم توسط کلانتری‌ها نشانگر مجاهدت ارزنده و مهارت کارکنان در مدیریت جرایم است.

معصوم‌بیگی افزود: نقشه راه ما برای ایجاد تحول در کلانتری و پاسگاه‌های کشور، فرامین 8 گانه مقام معظم رهبری است و استمرار این فرامین از سوی معظم له گویای اهمیت خدمات کوپ و جایگاه ممتاز کلانتری ها است که عملکرد آن‌ها به عملکرد نظام اسلامی تعمیم داده می شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: همه کارکنان، فرماندهان و مدیران و مسئولان حاضر در این همایش سراسری با همدیگر میثاق می بندیم با همه توان و ظرفیت در راستای خدمت به مردم مجاهدانه تلاش کنیم و لحظه ای از خدمت صادقانه غافل نشویم.

معصوم بیگی با تاکید بر اینکه مهمترین و اساسی ترین نیاز کشور حفظ و ارتقای امنیت است، خاطرنشان کرد: تامین امنیت توسط کلانتری‌ها نیازمند تحول و تحقق این مهم و در گرو خلاقیت، نوآوری، مجاهدت و پویا بودن است.

لزوم عمومی شدن پیشگیری از جرم

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه جلب مشارکت همگانی و عمومی کردن پیشگیری از جرم با توجه به ظرفیت های موجود از جمله ماموریت های محوری پلیس پیشگیری است، تصریح کرد: موفقیت کلانتری ها و پاسگاه ها در این خصوص در گرو اهمیت دادن به موضوع مدیریت پیشگیری از جرم است.

وی فرهنگسازی، برخورداری از سواد پیشگیری از جرم برای آحاد مردم، مسئول سازی و ظرفیت سازی را از جمله مولفه‌های مدیریت پیشگیری از جرم دانست و گفت: پیشگیری از جرم جذاب ترین و مقدس ترین بخش ماموریت پلیس پیشگیری است و همه تلاش و هدف ما اولویت دادن به مداخله قبل از وقوع جرایم است چرا که معتقدیم تحقق این مهم نه تنها به ثبات امنیت در جامعه کمک می کند بلکه کارآمدی پلیس را به اثبات می رساند.

اولویت های عملیاتی پلیس پیشگیری در سال 1400

معصوم بیگی با تاکید بر اینکه اجرای طرح های متعدد برای ارتقای توانمندی همه جانبه کلانتری ها و پاسگاه های کشور در دستور کار این پلیس قرار دارد، خاطرنشان کرد: طرح تحول کوپ، توسعه و تقویت یگان های امداد، آمایش ایستگاه های بازرسی، توسعه و تقویت موسسات حفاظتی و مراقبتی و یگان های حفاظت در دستگاه های اجرایی کشور، توسعه و تقویت تیم های کشف و خنثی سازی بخشی از اولویت های عملیاتی پلیس پیشگیری ناجا در سال 1400 است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، همزمان با همایش سراسری میثاق با ولایت از 50 رئیس کلانتری، فرمانده پاسگاه و انتظامی بخش نمونه، سه خانواده شهید و جانباز کوپ، سه رئیس پلیس پیشگیری نمونه و 14 عضو وابسته و پیشکسوت پلیس پیشگیری با اهدای لوح قدردانی به عمل آمد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها