کد خبر: 471419
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۳ ۱۴:۰۱:۱۶
| |

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح کرد:

اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌ها

 محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر ادامه حمایت دولت از شهرداری ها برای توسعه حمل و نقل عمومی، اعلام کرد: امسال دولت به مدیریت شهری تهران و شهرداری‌های کشور 2 هزار و 103 میلیارد تومان اعتبار داده است.

اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌ها
کد خبر: 471419
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۳ ۱۴:۰۱:۱۶

اعتمادآنلاین| نوبخت روز شنبه در حاشیه آیین امضای تفاهمنامه بازسازی کامل 31 رام قطارهای متروی تهران و افتتاح ایستگاه های یادگار امام (ره) و شهید ستاری در جمع خبرنگاران اعلام کرد: حمایت دولت از شهرداری ها برای توسعه حمل و نقل عمومی ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، وی افزود: قبلا برای رفاه مردم در جهت مشارکت و حمایت از مدیریت شهری تهران عمدتا در ساخت ایستگاه ها و زیرساخت های مترو همکاری می کردیم که سازمان برنامه و بودجه 1850 میلیارد تومان تعهد مالی خود را انجام داد.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: همچنین قرار شد علاوه بر احداث مترو در جهت ساخت واگن و قطار هم بتوانیم این همکاری را داشته باشیم که خوشبختانه از سال جاری برای نوسازی اتوبوس ها و تاکسی ها هم با شهرداری تهران قرارداد بستیم و الان این موافقت نامه محصول همین همکاری ها است.

وی در پاسخ به سوالی درباره امکان کمک دولت به دریافت 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت متعلق به شهرداری که هنوز آزاد نشده، گفت: چون من الان باخبر شدم که شهرداری با بانک مرکزی این مشکل را دارد، قطعا از طریق ستاد اقتصادی دولت آن را پیگیری می کنم تا شهرداری تهران که هر امکان مالی داشته باشد در حمل و نقل و رفاه مردم تاثیر دارد. این مشکلش حل شود.

105 واگن مترو داخلی سازی می شود

همچنین شهردار تهران نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: طرح عظیم قرارداد ساخت 105 واگن مترو داخلی گام اول خودکفایی در واگن سازی است.

پیروز حناچی اظهار داشت: امروز مراسم امضای تفاهمنامه ساخت 105 واگن متروی ملی را با شرکت واگن سازی تهران و شرکت متروی تهران را داشتیم و همچنین تفاهمنامه بازسازی 10 هزار دستگاه تاکسی و بازسازی 31 قطار قدیمی مترو که با اعتبارات مورد حمایت سازمان برنامه و بودجه انجام می شود، هم به امضا رسید و همچنین دو ایستگاه یادگار امام و شهید ستاری با حضور معاون رییس جمهور را افتتاح کردیم.

وی درباره تاثیر این برنامه ها بر شرایط حمل و نقل شهر گفت: افتتاح هر ایستگاه مترو حدود 35 هزار مسافر به ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می کند و همچنین با افتتاح ایستگاه های تبادلی حدود 50 هزار نفر به ظرفیت مترو اضافه می شود.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: بازسازی قطارهایی که قبلا نیاز به اورهال داشتند نیز تاثیر زیادی روی ایمنی حمل و نقل ریلی خواهد داشت، بطوریکه تولید 105 واگن قدم اول برای خودکفایی این طرح عظیم خواهد بود.

مراسم افتتاح 2 ایستگاه یادگار امام (ره) و شهید ستاری در خط 6 مترو تهران با حضور محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهور، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی امام جمعه موقت تهران و همچنین پیروز حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در محل کارخانه واگن سازی تهران برگزار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها