کد خبر: 471442
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نگاهی به حواشی مهم باشگاه استقلال / از بازگشت میلیچ به تهران تا شکایت حاتمی و عزیزیان

استقلال بعد از تغییر و تحولات زیادی که در کادر فنی‌اش دید، این روزها با فرهاد مجیدی خود را برای حضوری قدرتمند در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کند. اما حواشی آبی‌های پایتخت هر روز بیشتر از گذشته می‌شود.

نگاهی به حواشی مهم باشگاه استقلال / از بازگشت میلیچ به تهران تا شکایت حاتمی و عزیزیان
کد خبر: 471442
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| استقلال بعد از تغییر و تحولات زیادی که در کادر فنی‌اش دید، این روزها با فرهاد مجیدی خود را برای حضوری قدرتمند در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کند. اما حواشی آبی‌های پایتخت هر روز بیشتر از گذشته می‌شود. هواداران استقلال در بیست و سومین روز از ماه اسفند خبرهای تلخ و شیرین زیادی شنیدند؛ از حضور دوباره هروویه میلیچ مدافع کروات آنها در تهران گرفته تا تهدید فرزاد حاتمی به شکایت از این باشگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا. در ادامه چند خبر مهم این باشگاه را با هم مرور می‌کنیم.

بازگشت میلیچ و حواشی آن

1

هروویه میلیچ، مدافع کروات استقلال، بعد از گذشت 2 ماه دوباره به تهران بازگشت و با مدیران این باشگاه وارد مذاکره شد. مدافعی که به دلیل مشکلاتش با محمود فکری، ایران را ترک کرد و حالا با درخواست فرهاد مجیدی به تهران آمده است. او بعد از حضور در تهران راهی باشگاه استقلال شد تا با مدیران این تیم مذاکره کند. در این میان شایعاتی هم بر سر زبان‌ها افتاده که میلیچ به دلیل پرداخت نشدن دستمزدش، قرارداد خود را با استقلال فسخ کرده است و طبق قانون جدید، استقلال نمی‌تواند از این بازیکن خارجی استفاده کند.

علی نامداری، مشاور هیات‌مدیره استقلال، در این باره می‌گوید: «قرارداد این بازیکن فسخ نشده است. این بازیکن تا پایان فصل قرارداد داشت و نظر خودش این بود که یک فصل دیگر با او تمدید شود چون بعد از پایان فصل لیگ، مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم در پیش است، نظر بر این بود که قرارداد میلیچ یک فصل دیگر تمدید شود، اما این‌طور نشد و او از ایران رفت. قرار است مطالبات او در ایران پرداخت و مذاکرات لازم با این بازیکن انجام شود.»

حضور محمود فکری در باشگاه استقلال

محمود فکری

عمر مربیگری محمود فکری در استقلال تنها 16 هفته طول کشید و در نهایت مدیران این تیم تصمیم گرفتند فرهاد مجیدی را جانشین فکری کنند. فکری بعد از جدایی از استقلال، راهی ساختمان این باشگاه شد تا با احمد مددی مدیرعامل تیم مذاکره کند، مذاکراتی که خبرهای خوبی هم برای این مربی در بر نداشته است. او بعد از خروج از باشگاه استقلال به خبرنگاران گفت: «دلم برای مددی تنگ شده و جلسه‌‎ام با مدیرعامل باشگاه درباره مسائل مالی‌ بود.»

این در حالی است که گفته می‌شود محمود فکری و دستیارانش بعد از کناره‌گیری از هدایت تیم استقلال با مدیرعامل این باشگاه توافق کردند تا بخشی از طلب خود را چند روز بعد دریافت کنند، اما با گذشت حدود 2 هفته از استعفای فکری این اتفاق رخ نداد.

به همین خاطر سرمربی پیشین استقلال امروز به باشگاه استقلال رفت تا وضعیت مطالبات خود را مشخص کند. دستیاران این مربی هم قرار است در قالب چند قسط طلب خود را از این باشگاه بگیرند، اما ظاهراً به آنها هم پرداختی صورت نگرفته است.

حالا باید منتظر ماند و دید فکری و دستیارانش هم به خیل عظیم طلبکاران این باشگاه اضافه می‌شوند یا مددی و دوستانش در استقلال خیلی زود پرونده مطالبات فکری را خواهند بست.

فرزاد حاتمی؛ مددی گفت به AFC شکایت کن

1

فرزاد حاتمی، مهاجم سابق سرخابی‌ها، این روزها حسابی از دست مدیران استقلال کلافه است. او که 200 میلیون تومان از باشگاه پرسپولیس طلب داشت توانست با شکایت از این باشگاه و مذاکره با جعفر سمیعی، مدیرعامل پرسپولیس، مطالبات خود را دریافت کند، اما مذاکرات او با باشگاه استقلال چندان درست پیش نرفته است و همین موضوع هم باعث شده تا این بازیکن استقلال را تهدید به شکایت کند. پرونده شکایتی که این بار به جای فدراسیون فوتبال در کنفدراسیون فوتبال آسیا باز خواهد شد.


فرزاد حاتمی درباره آخرین وضعیت پیگیری مطالبات خود از باشگاه استقلال گفته است: «از سال 91 صد میلیون تومان طلب من از باشگاه استقلال باقی مانده است. یک سال در این تیم بودم که 15 گل به ثمر رساندم. قهرمان شدیم و در لیگ قهرمانان هم بالا آمدیم. به حرمت هواداران در آن زمان از استقلال و پرسپولیس شکایت نکردم، یکی 2 سال شکایت کردم که پرسپولیس با من تسویه کرد، اما استقلال این کار را انجام نداد. رأی من علیه باشگاه استقلال 2 سال قبل در تاریخ 13 شهریور 98 صادر شده است. چگونه با وجود طلب من مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال صادر شده است؟ من این موضوع را پیوست کرده و به AFC می‌فرستم تا مشخص شود چگونه با وجود طلبم برای استقلال مجوز حرفه‌ای صادر می‌شود.»

او درباره طلبش از پرسپولیس نیز گفت: «200 میلیون تومان هم از سال 93 و زمانی که با پرسپولیس نایب‌قهرمان شدیم طلب داشتم که شکوری و سمیعی بخشی از آن را پرداخت کردند و به توافق رسیدیم. دوست نداشتم برای طلب خود داخل باشگاه استقلال بروم، اما 10 سال گذشته است. مددی خودش در باشگاه نبود، اما گفتند هیچ اشکالی ندارد برو شکایت کن. انگار نه انگار در جایگاه مدیرعامل استقلال باید به این موضوع رسیدگی کند. اگر فوتبالی‌ها را بالای سر کار می‌آوردند این بلا سر ما نمی‌آمد و فدراسیون درست عمل می‌کرد، اما متاسفانه همیشه با لابی‌گری کار استقلال و پرسپولیس درست می‌شود.»

دعوای سعید عزیزیان و رشید مظاهری بالا گرفت

1

در آخرین روزهای حضور محمود فکری و کادر فنی او در استقلال، مشکلاتی بین سعید عزیزیان مربی دروازه‌بان‌های استقلال و رشید مظاهری به وجود آمد، مشکلاتی که حالا حاشیه بزرگی برای مظاهری ایجاد کرده است. سعید عزیزیان مدعی شده است که رشید مظاهری در تمرین استقلال به او فحاشی کرده و به زودی از این دروازه‌بان ملی‌پوش استقلال شکایت خواهد کرد.

سعید عزیزیان با اعلام این موضوع که شکایت خود را در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به ثبت رسانده است، می‌گوید: «به کمیته اخلاق رفتم و صحبت‌هایم را مطرح کردم. به من گفتند که شاهدان هم باید استشهاد را امضا کنند و بعد شکایت ثبت شود. قبل از بازی با مس رفسنجان مظاهری الفاظ رکیکی علیه من به کار برد که من تا الان ندیده بودم. او این حرف‌ها را زد تا من برگردم سمت او، اما من باتجربه‌تر از این حرف‌ها هستم که این کار را بکنم. من سابقه 40ساله در فوتبال دارم و می‌دانم باید صبر و تحمل داشته باشم.»

او در ادامه گفته است: «مظاهری داعیه پوشیدن پیراهن شماره یک تیم ملی را دارد، وقتی او به مربی خودش بی‌احترامی می‌کند چه تضمینی است که در خارج که تیم ملی بازی دارد این بی‌احترامی را تکرار نکند؟ آنجا دیگر این بی‌احترامی را از چشم کشور می‌بینند. درست نیست الان اسم ببرم، ولی چهار نفر شاهد دارم. در کمیته اخلاق به 2 شاهد نیاز است،‌ ولی من چهار شاهد دارم که از آنها امضا می‌گیرم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها