موافقت با پرداخت غرامت به خانواده جورج فلوید

وکیل خانواده جورج فلوید در بیانیه‌ای اعلام کرد: مرگ وحشتناک جورج فلوید، از سوی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مشاهده شد و خواسته‌ای عمیق را برای عدالت و تغییر به راه انداخت.

موافقت با پرداخت غرامت به خانواده جورج فلوید
کد خبر: 471470
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۳ ۱۷:۵۲:۱۵

اعتمادآنلاین| اعضای شورای شهر مینیاپولیس، به اجماع با پرداخت 27 میلیون دلار غرامت به خانواده «جورج فلوید» سیاهپوستی که به دست پلیس آمریکا کشته شده بود، موافقت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «بن کرامپ» وکیل خانواده جورج فلوید در بیانیه‌ای اعلام کرد: مرگ وحشتناک جورج فلوید، از سوی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مشاهده شد و خواسته‌ای عمیق را برای عدالت و تغییر به راه انداخت. این بزرگترین توافق حقوق مدنی آمریکا تاکنون بوده است و پیام قدرتمندی را ارسال می‌کند که زندگی سیاهان مهم است و خشونت پلیس علیه رنگین پوستان باید پایان یابد.

همچنین «رودنی فلوید» برادر جورج فلوید این غرامت را گامی ضروری خواند. پرداخت این غرامت پس از آن مورد موافقت قرار گرفت که شکایتی مدنی علیه شهرداری مینیاپولیس و نیز چهارافسری که در مرگ جورج فلوید دست داشتند، با به راه افتاد.

جورج فلوید، شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکایی پس از بازداشت از سوی پلیس در تاریخ 25 مه سال 2020، جان خود را از دست داد. در ویدئویی که از لحظه بازداشت این شهروند سیاهپوست منتشر شد، «درک چاوین» پلیس سفید پوست پشت گردن جورج فلوید برای بیش از نه دقیقه زانو زده بود و فلوید فریاد می‌زد: نمی‌توانم نفس بکشم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها