رییس سازمان برنامه و بودجه کشور:

امیدوارم مجلس تا پایان هفته ایرادات شورای نگهبان به بودجه را رفع کند

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه بودجه با توافق نسبی بین دولت و مجلس تهیه شده، گفت: امیدواریم مجلس تا پایان هفته ایرادات شورای نگهبان را رفع کند.

امیدوارم مجلس تا پایان هفته ایرادات شورای نگهبان به بودجه را رفع کند
کد خبر: 471535
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۰۸:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه بودجه با توافق نسبی بین دولت و مجلس تهیه شده، گفت: امیدواریم مجلس تا پایان هفته ایرادات شورای نگهبان را رفع کند.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت روز یکشنبه در پانزدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور نیروی انتظامی که در ستاد این پلیس برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: مواردی که مانند سنوات گذشته از منظر شورای نگهبان یا قانون اساسی ایراد یا مغایرتی با شرع مقدس داشت، اعلام شد و انتظار داریم تا پایان هفته، مجلس فرصت پیدا کند تا ایرادت شورای نگهبان را برطرف کند.


وی افزود: به نظر می‌رسد با اصلاحاتی که برای تامین نظر شواری نگهبان روی مصوبات مجلس در بودجه صورت می‌گیرد، بتوانیم تا پایان هفته، بودجه را به عنوان قانون داشته باشیم البته فرصت نیز برای دولت خواهد بود که بتواند ضوابط اجرائی و آئین‌نامه‌های اجرائی و مالی را تامین کند تا بودجه بعد از تعطیلات نوروز برای اجرا به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شود.


نوبخت تصریح کرد: در کنار بودجه احکام مختلفی بود که یکی از احکام مرتبط با افرادی است که شایستگی دریافت یارانه را دارند منتهی به هر دلیلی استفاده نکردند، با همان ساز و کاری که قانون مشخص کرده و آئین‌نامه اجرای آن در دولت در تبصره 14 نوشته می‌شود، امیدوارم بتوانیم بازماندگان را نیز به جمع یارانه‌بگیران اضافه کنیم.


معاون رییس جمهوری بیان کرد: دو یارانه در روزهای مشخص و معین ماه پرداخت می‌شود (یارانه حمایت معیشتی دهم و بیستم یارانه‌های جاری).


نوبخت با بیان اینکه خوشبختانه آمارها حاکی از موفقیت پلیس راهور در حفظ جان مردم دارد، عنوان کرد: خوشبختانه تعداد کشته‌شدگان حوادث رانندگی با اقدامات ویژه صورت گرفته توسط پلیس راهور کاهش پیدا کرده، سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت بر خود فرض می‌داند که تا جای ممکن نیازمندی‌های پلیس را برای حفظ کاهش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات فراهم و به نحو شایسته‌ای نسبت به پشتیبانی مستمر از این نیروهای زحمت‌کش اقدام کند.


رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که آیا درآمد حاصل از جرائم کرونایی به پلیس راهور اختصاص پیدا می‌کند، تصریح کرد: آنچه برای برخورداری پلیس راهور از پاداش است را بدون ارتباط با مباحث جریمه می‌بینیم و تلاش می‌کنیم اقدام خود در پاسخ زحمات و خدمات عزیزان اعمال کنیم.


وی در پاسخ به این سوال که درآمد حاصل از جرائم رانندگی فقط به وزارت بهداشت اختصاص پیدا خواهد کرد نیز بیان کرد: خیر، جرائم مربوط به وزارت بهداشت نیست، وزارت بهداشت نیز یکی از استفاده‌کنندگان از منابع کرونا است و جرائم به منابع اضافه می‌شود.


نوبخت درباره تجهیز پلیس نیز برای هوشمندسازی آن گفت: سازمان برنامه و بودجه حسب توافق با ریاست پلیس راهور، پشتیبانی مالی متناسب را صورت خواهد داد.

پانزدهمین همایش روسای پلیس راهور با حضور سردار سیدکمال هادیان فر رییس پلیس راهور ناجا برگزار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها