کد خبر: 471554
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۰۹:۲۹:۴۱
| |

افزایش 39 درصدی حداقل دستمزد کارگران

شورای عالی کار درپایان شب گذشته با افزایش 39 درصدی حداقل دستمزد سال 1400 کارگران موافقت کرد. جلسه تعیین دستمزد کارگران پس از حدود 6 ساعت مذاکره فشرده با تصویب افزایش 39 درصدی حداقل دستمزد سال 1400 به پایان رسید.

افزایش 39 درصدی حداقل دستمزد کارگران
کد خبر: 471554
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۰۹:۲۹:۴۱

اعتمادآنلاین| شورای عالی کار درپایان شب گذشته با افزایش 39 درصدی حداقل دستمزد سال 1400 کارگران موافقت کرد. جلسه تعیین دستمزد کارگران پس از حدود 6 ساعت مذاکره فشرده با تصویب افزایش 39 درصدی حداقل دستمزد سال 1400 به پایان رسید. اعضای شورای عالی کار همچنین با افزایش مبلغ کمک هزینه مسکن و بن خواربار موافقت کردند و بر این اساس بن خواربار کارگران را 450 هزار تومان و حق مسکن کارگران را 600 هزار تومان به تصویب رساندند.

به گزارش روزنامه تعادل، دویست و نود و هفتمین نشست شورای عالی کار از ساعت 17 روز گذشته با حضور وزیر کار و نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی به منظور تعیین حداقل دستمزد 1400 برگزار شد؛ وزیر کار به عنوان رییس شورای عالی کار از همان دقایق اولیه در جلسه حضور یافت. پیش از این و با توجه به سیگنال‌های مثبت دومین نشست دستمزد شورای عالی کار اعلام شده بود که در صورت نزدیکتر شدن دیدگاه‌ها و تحقق خواسته نمایندگان کارگری امشب رقم دستمزد کارگران مشخص خواهد شد. بر اساس آخرین اخبار نمایندگان کارفرمایی از درصد پیشنهادی قبلی خود که 34.2 درصد بود کمی بالاتر رفته و پیشنهاد افزایش 37 درصدی سرجمع دریافتی کارگران شامل افزایش 25 درصدی حداقل مزد به علاوه افزایش سایر سطوح مزدی و مزایا را مطرح کرده‌اند. شورای عالی کار خرداد امسال، با تصویب افزایش 26 درصدی حداقل دستمزد، پایه حقوق کارگران را به یک میلیون و 912 هزار تومان افزایش داد...

همچنین کمک هزینه مسکن که پیش از این مبلغ 100 هزار تومان بود با تصویب اعضای شورای عالی کار 200 هزار تومان افزایش یافت و به 300 هزار تومان رسید. نمایندگان کارگری امیدوارند در این جلسه اختلاف دو میلیون تومانی هزینه امسال سبد معیشت کارگران و سال گذشته جبران شود. این درحالی است که ایسنا گزارش داده سومین نشست تعیین دستمزد شورای عالی کار در حالی با حضور وزیر کار و نمایندگان کارفرمایی و کارگری برگزارشد که وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت به جلسه نیامده‌اند و نشست با حضور معاونین آنها دنبال شد. باید دید در پایان این ماراتن کارگران و نمایندگان آنها چقدر از این افزایش راضی باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها