کد خبر: 471743
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۱۶:۳۹:۲۷
| |

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه مطرح کرد:

چرا غرب جرات نمی‌کند علیه روسیه حمله مستقیم بکند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره گفت: «چرا غرب جرات نمی‌کند علیه روسیه حمله مستقیم بکند؟ فقط به یک دلیل ساده است. زیرا در سال‌های اخیر روسیه سامانه دفاعی ساخته است که انجام این کار را برای آنها غیرممکن می‌کند.

چرا غرب جرات نمی‌کند علیه روسیه حمله مستقیم بکند؟
کد خبر: 471743
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۱۶:۳۹:۲۷

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه یکشنبه گفت، کشورهای غربی تلاش نمی‌کنند گام‌های آشکار تهاجمی علیه روسیه داشته باشند، زیرا روسیه یک سامانه دفاعی قابل اعتماد ساخته که انجام هرگونه تهاجمی علیه آن را غیرممکن می‌کند.

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «تاس» «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره گفت: «چرا غرب جرات نمی‌کند علیه روسیه حمله مستقیم بکند ؟ فقط به یک دلیل ساده: زیرا در سالهای اخیر روسیه سامانه دفاعی ساخته است که انجام این کار را برای آنها غیرممکن می‌کند.

این دیپلمات ارشد روس افزود که غرب در حوزه اطلاعاتی درگیر رفتارهای تهاجمی است.

زاخارووا گفت: «در مناطقی که آنها معتقدند می‌‌توانند بازیهای کثیف خود را انجام دهند، جایی که کوچکترین ضعف ما را احساس می‌کنند، مستندها و مسیرهای اطلاعاتی را مسدود می‌کنند.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه روزجمعه نیز درباره استقرار سامانه موشکی آمریکا در ژاپن هشدار داد.زاخارووا در نشست خبری هفتگی گفت که اگر آمریکا در ژاپن، موشک یا سامانه موشکی مستقر کند، روسیه نیز برای دفاع از امنیت ملی خود، این اقدام را تلافی خواهد کرد.

وی در این باره توضیح داد: «استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌بُرد به هر شکلی در مناطق مختلف جهان از جمله منطقه آسیا-اقیانوس آرام، از نقطه نظر امنیت بین‌الملل و منطقه، تاثیر جدی در ثبات‌زدایی دارد. این اقدام باعث شروع شدن دور جدیدی از رقابت تسلیحاتی با عواقب غیرقابل پیش‌بینی می‌شود.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به واشنگتن هشدار داد: «واضح است که چنین اتفاقاتی به هیچ‌وجه، امنیت ایالات متحده را تقویت نمی‌کند، چه برسد به متحدانش. ظهور تهدیدات موشکی بیشتر قطعا با اقدام تلافی‌جویانه ما مواجه خواهد شد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها