ایران و پاکستان از حضور داعش در افغانستان ابراز نگرانی کردند

نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان و سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه از حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان و تهدیدات آن برای صلح و امنیت منطقه ابراز نگرانی کردند.

ایران و پاکستان از حضور داعش در افغانستان ابراز نگرانی کردند
کد خبر: 471749
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۱۸:۰۶:۲۰

اعتمادآنلاین| «صادق خان» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان که در رأس هیاتی به تهران سفر کرده است، امروز یکشنبه (24 اسفندماه) با سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان دیدار و پیرامون تحولات افغانستان و به ویژه روند صلح آن کشور تبادل نظر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این دیدار صادق خان ضمن اشاره به تأثیر پذیری دو کشور ایران و پاکستان از تحولات افغانستان خواهان همکاری گسترده‌تر دو کشور در زمینه برقراری صلح پایدار در افغانستان شد.

عراقچی با ابراز امیدواری نسبت به بهره برداری از فرصت‌های صلح، اظهار داشت: صلح توأم با رعایت حقوق اساسی مردم افغانستان و حفظ دستاورد‌های دو دهه گذشته مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی از موضع نماینده ویژه پاکستان در خصوص همکاری نزدیک در موضوعات مربوط به افغانستان استقبال کرده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را بدین منظور اعلام کرد.

دو طرف همچنین از حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان و تهدیدات آن برای صلح و امنیت منطقه ابراز نگرانی کرده و توافق کردند تا در خصوص تحولات صلح افغانستان به مشورت‌های خود ادامه دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها