معاملات ارزهای مجازی در هند ممنوع شد

یک مقام دولتی هند به رویترز خبر داد که دولت این کشور به دنبال تصویب قانونی برای منع معاملات ارزهای دیجیتال و جریمه افرادی که این ارزها را معامله یا نگهداری می‌کنند می‌باشد.

معاملات ارزهای مجازی در هند ممنوع شد
کد خبر: 471805
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۵ ۰۸:۵۱:۰۶

اعتمادآنلاین| یک مقام دولتی هند به رویترز خبر داد که دولت این کشور به دنبال تصویب قانونی برای منع معاملات ارزهای دیجیتال و جریمه افرادی که این ارزها را معامله یا نگهداری می‌کنند، می‌باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق این لایحه که یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین ضد ارزهای مجازی در جهان است، در اختیار داشتن، تولید، فعالیت‌های ماینرها، معامله و انتقال ارزهای دیجیتالی جرم خواهد بود.

این لایحه همچنین با بیانیه‌های قبلی دولت هند مطابقت دارد. پیش از این در ماه ژانویه دولت خواهان راهکاری برای ممنوعیت ارزهای مجازی خصوصی مانند بیت‌کوین شد و اعلام کرد باید زیرساخت‌های لازم برای تولید ارز دیجیتال دولتی فراهم شود.

این مقام آگاه خبر داد که طی این قانون جدید به دارندگان ارزهای دیجیتالی 6 ماه فرصت داده خواهد شد تا دارایی‌های خود را نقد کنند و پس از این مدت با افراد مجرم برخورد خواهد شد.

اگر دولت نارندرا مودی بتواند با در دست داشتن اکثریت پارلمان این قانون را اجرایی کند، هند اولین کشوری خواهد بود که داشتن ارزهای دیجیتالی را جرم دانسته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها