معاون مسافری راه آهن:

سفرهای ریلی نوروزی از امروز آغاز می‌شود/ استعلام سه مرحله‌ای از مسافران راه آهن

معاون مسافری راه آهن گفت: از امروز (25 اسفند) سفرهای نوروزی با راه آهن آغاز می‌شود و در این ایام نظارت‌ها بیشتر خواهد شد.

سفرهای ریلی نوروزی از امروز آغاز می‌شود/ استعلام سه مرحله‌ای از مسافران راه آهن
کد خبر: 471819
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۵ ۰۹:۰۹:۴۷

اعتمادآنلاین| میر حسن موسوی معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه شرکت‌های مختلف حمل و نقلی از همان ابتدا اقدامات لازم و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را در تمامی بخش‌های مختلف در رابطه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کوپه‌ها را انجام داده‌اند، گفت: در ایام نوروز و با توجه به تشدید مسافرت‌ها فاصله گذاری اجتماعی در تمامی مسیرها رعایت و با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت از ورود مسافران کرونایی جلوگیری می‌شود‌.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او با بیان اینکه همانند گذشته که در اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا پیشتاز بودیم و همه دستورالعمل‌ها را در ایستگاه‌های راه آهن، نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و در داخل قطار به دقت اجرایی کردیم، اظهار کرد: با وجود آنکه طرح فاصله گذاری اجتماعی باعث شده، شرکت‌های ریلی تعداد پذیرش مسافرانشان به 50 درصد کاهش پیدا کند اما این شرکت‌ها همکاری خوبی با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران داشتند و طرح فاصله گذاری اجتماعی به دقت در راه آهن اجرا شد که در حال حاضر می‌توان گفت در یک کوپه 4 نفره تنها دو نفر حضور دارند و این یکی از شیوه نامه‌هایی است که به ما ابلاغ شده است.

موسوی با بیان اینکه همه دستور العمل‌ها ابلاغ شده به صورت هفتگی و روزانه به زیرمجموعه‌های راه آهن ابلاغ شده و اجرا می‌شود، گفت: در زمینه استفاده از ماسک هم باید بگویم تاکنون از همه شرکت‌های ریلی خواسته‌ایم در بسته‌های ارائه شده به مسافر حتما ماسک را قرار بدهند و اگر برخی اوقات و بعضی از مسافران در طول سفر دقایقی ماسکشان را برداشتند با حفظ احترام تذکرات لازم برای استفاده از ماسک به آنها داده شود، چرا که خودمان را از نظر قانونی و اخلاقی برای اجرای شیوه نامه‌ها متعهد می‌دانیم.

او تاکید کرد: همچنان در کوپه های 4 نفره که خانواده نیستند 2 نفر و در کوپه های 6 نفره هم سه نفر حضور دارند.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه از فردا سفرهای نوروزی در بخش حمل و نقل ریلی آغاز می‌شود و با توجه به آنکه پیک سفر در روزهای پایانی سال از امروز آغاز می‌شود و بنابراین در سه مرحله مسافران را از لحاظ آنکه تست کرونای آنها مثبت و یا منفی باشد بررسی می‌کنیم، گفت: در سه مرحله از سامانه وزارت بهداشت برای متقاضیان خرید بلیت استعلام صورت می‌گیرد به این صورت که اگر فردی بلیت قطار خریداری کرد در زمان خرید بلیت با کد ملی استعلام از سامانه بهداشت انجام می‌شود.

موسوی اظهار کرد: در مرحله دوم اگر فردی برای چند روز بعد بلیت خریداری کند مجدد در روز سفر استعلام انطباق کد ملی با سامانه وزارت بهداشت انجام می‌شود و اگر نام فرد در سامانه وزارت بهداشت به عنوان بیمار کرونایی ثبت شده بود به او اطلاع رسانی کرده و می‌خواهیم به ایستگاه نیاید.

معاون مسافری راه آهن توضیح داد: مرحله سوم در روز مسافرگیری است که باز هم از طرف مسئولان قطار استعلام از سامانه وزارت بهداشت انجام می‌شود و اگر مسافری استعلام کرونایش مثبت شد از قطار پیاده خواهد شد.

معاون مسافری راه آهن اظهار کرد: همچنین در ایستگاه‌ها غربالگری داریم و استفاده از ماسک اجباری است، کوپه‌ها قبل از مسافرگیری پلمب می‌شوند.

او همچنین درباره آخرین وضعیت استان خوزستان هم گفت: انجام تست کرونا در استان خوزستان تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده باید انجام شود و مسافرانی که از این استان خارج می‌شوند حتما باید تست pcr منفی همراه خود داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها