«احمد حسینی» تنبورنواز پیشکسوت درگذشت

سیداحمد حسینی از هنرمندان پیشکسوت عرصه تنبورنوازی بر اثر کهولت سن در بیمارستان مهر تهران دار فانی را وداع گفت.

«احمد حسینی» تنبورنواز پیشکسوت درگذشت
کد خبر: 472110
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۱۰:۰۵:۲۰

اعتمادآنلاین| سیداحمد حسینی از استادان پیشکسوت تنبورنوازی، پنجشنبه 20 اسفند 1399 در سکوت و دور از هیاهو درگذشت. حسینی در 94 سالگی و براثر کهولت سن در بیمارستان مهر تهران دار فانی را وداع گفت.

به گزارش مهر، علی‌اکبر شکارچی و علی‌اکبر مرادی که هر 2 از استادان پیشکسوت موسیقی کشورمان هستند، با انتشار یادداشتی یاد و خاطره این هنرمند را گرامی داشتند.

در متن منتشر شده توسط استادان علی‌اکبر شکارچی و علی‌اکبر مرادی اینچنین آمده است:

«به نام خداوند خورشید و ماه / که دل را به نامش خرد داده راه؛ در آخرین روزهای سال پر خزان 1399 درختی کهن و پر برگ و بار از چمن و گلستان موسیقی ایران، تنبور و یارسان رخت بربست، استاد سید احمد یادگاری بگتری از استادان به‌نام تنبور و اخلاق، پس از نزدیک به یک قرن زندگی پر مهر و پر برکت با کوله باری از کردار نیک به دیدار یار ازلی شتافت.

جامعه موسیقی ایران و به ویژه جامعه تنبور و پیروان آئین یارسان کوچ معنوی این استاد بزرگ و فرهیخته تنبور را به خانواده و مریدان و شاگردان بی‌شمارش تسلیت می‌گوید.

سید احمد حسینی شاید آخرین بازمانده از نسل خنیاگرانی بود که تنبور و فرهنگ و موسیقی آن را با قداست و احترامی خاص حفظ کرده بود و به مشتاقانش منتقل می‌کرد. یادش برای همیشه جاوید.

همه مرگ راییم پیرو جوان / به گیتی نماند کسی جاودان

بدرود ای خوش نواز چیره دست، بدرود ای گنجینه نغمه و نوا، بدرود ای استاد صبور و مهربان، بدرود - بدرود

جهان کشتزاری است با رنگ و بوی / درو مرگ و عمر آب و ما کِشت اوی

شکاریم یکسر همه پیش مرگ / سرزیرتاج و سرِ زیر ترگ»

ســید احمد حسینی فرزند ســید مراد، 11 خرداد 1306 در قریه «بکتر ســفلی» متولد شــد. او پنجشنبه 20 اسفند 1399 در امازاده عقیل اسلامشهر به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها