کد خبر: 472129
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۱۰:۳۱:۵۳
| |

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی مطرح کرد:

افزایش تقاضای بورسی نفت با لغو تحریم

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی اظهار داشت: سعی می‌کنیم در 1400 عرضه‌های منظمی را در همه فراورده‌ها و نفت خام داشته باشیم.

افزایش تقاضای بورسی نفت با لغو تحریم
کد خبر: 472129
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۱۰:۳۱:۵۳

اعتمادآنلاین| امیرحسین تبیانیان درباره عرضه نفت، میعانات و فرآورده‌ها در بورس طی یک سال گذشته اظهار داشت: همانگونه که وزارت نفت اعلام کرده بود ما هم نفت خام، انواع فراورده شامل بنزین، گازوئیل، نفت کوره، نفتا و میعانات گازی را به طور منظم در رینگ صادراتی بورس انرژی عرضه کردیم که هم تحویل دریایی و هم خشکی داشتیم.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه طی یک سال تغییر محسوسی در برنامه‌های عرضه ایجاد نشد، افزود: اما زمانی که اوج کرونا بود با توجه به محدودیت‌هایی وجود آمد بعضا توقف‌هایی به صورت مقطعی بوجود آمد اما در کلیت ماجرا خللی در عرضه‌ها ایجاد نشد.

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی گفت: بیشترین تاثیر کرونا در بحث قیمت‌ها بود که اوایل سال میلادی گذشته قیمت‌های جهانی نفت را بشدت تحت تاثیر قرار داده و کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بعد از گذشت یک سال در شرایط فعلی قیمت‌ها به بالاترین رقم‌ها برگشته و جبران قیمت‌ها هم صورت گرفت.

تبیانیان یادآور شد: در مورد حجم عرضه‌ها تغییر خاصی صورت نگرفت و برای سال آینده نیز به همین ترتیب خواهد بود.

وی تاکید کرد: سعی می‌کنیم در 1400 عرضه‌های منظمی را در همه فراورده‌ها و نفت خام داشته باشیم.

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی بیان داشت: در مورد نفت خام و میعانات گازی با توجه به تقاضا ماهانه عرضه می‌شود، عرضه فراورده‌ها با توجه به تقاضای بیشتر بصورت هفتگی بوده و در سال 1400 هم به همین روال ادامه خواهد داشت.

وی گفت: سعی ما این است که با قوت بتوانیم حجم معاملات را بیش از پیش افزایش دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه هرگونه گشایش در تحریم‌ها در تسهیل معاملات تاثیرگذار خواهد بود، تاکید کرد: هرچند اکنون نیز در مورد عرضه‌ها خصوصا فراورده‌ها مشکل خاصی نداریم و طی روال عادی انجام می‌شود اما بهرحال لغو هرگونه محدودیت باعث می‌شود شرایط تسهیل و متقاضیان بیشتری بتوانند اقدام به خرید کنند که باعث افزایش تقاضا خواهد شد.

تبیانیان یاداور شد: ما اکنون به خاطر موضوع تحریم در حوزه فروش فراورده مشکلی نداریم معاملات انجام و برداشت محصولات انجام می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها