از سوی نمایندگان مجلس موافقت شد؛

اجرای آزمایشی طرح «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» به مدت 7 سال

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (26 اسفندماه) مدت اجرای آزمایشی طرح «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» که پیش از این مطابق اصل 85 قانون اساسی به کمیسیون فرهنگی ارجاع شده و در این کمیسیون به تصویب رسیده بود را تعیین کردند.

اجرای آزمایشی طرح «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» به مدت 7 سال
کد خبر: 472155
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۱۱:۰۴:۵۹

اعتمادآنلاین| در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی مدت اجرای آزمایشی طرح «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» که پیش از این مطابق اصل 85 قانون اساسی به کمیسیون فرهنگی ارجاع شده و در این کمیسیون به تصویب رسیده بود، از سوی نمایندگان تعیین شد.

به گزارش فارس، بر این اساس، نمایندگان با اجرای آزمایشی این طرح به مدت 7 سال موافقت کردند.

امیرحسین بانکی‌پور نماینده مردم اصفهان و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، در دفاع از این طرح با اشاره به بررسی آن در طی 73 جلسه کمیسیون مشترک و تعیین 74 ماده برای آن اظهار داشت: چند مورد اشکال و ابهام در خصوص مغایرت با اصل 75 قانون اساسی و یا حذف برنامه غربالگری دوران بارداری وجود داشت که این اشکالات را حذف کردیم، برخی عبارات را هم که بیم برداشت غلط از آنها می‌رفت حذف یا اصلاح کردیم.

وی افزود: چون احتمال تمدید یکساله اجرای قانون برنامه ششم توسعه وجود دارد، برای اینکه این قانون دوره پنج‌ساله قانون هفتم توسعه را هم در بر بگیرد، 7 سال برای مدت اجرای آزمایشی این قانون در نظر گرفته شده تا در طول اجرای برنامه هفتم توسعه دچار مشکل نشویم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه حمایت‌های بسیار خوبی در این طرح برای جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در نظر گرفته شده است، ‌آن را یک عیدی به خانواده‌های ایرانی در آستانه سال جدید خواند.

پس از رأی موافق نمایندگان به اجرای آزمایشی این طرح به مدت 7 سال، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و نایب رئیس اول مجلس، از تلاش‌های نمایندگان عضو کمیسیون مشترک و کارشناسان حاضر در این کمیسیون برای تدوین این طرح تشکر کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها