کد خبر: 472178
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۱۱:۵۹:۰۶
| |

از سوی نمایندگان مجلس؛

سقف بودجه سال 1400 تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (26 اسفندماه) و پس از بررسی ایرادات شورای نگهبان در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400، دخل و خرج سال آینده را تعیین و تصویب کردند.

سقف بودجه سال 1400 تصویب شد
کد خبر: 472178
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۱۱:۵۹:۰۶

اعتمادآنلاین| نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از بررسی ایرادات شورای نگهبان در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400، دخل و خرج سال آینده را تعیین و تصویب کردند.

به موجب مصوبه مجلس، بودجه سال 1400 کل کشور از حیث منابع بالغ بر بیست و هشت میلیون و هشتصد و بیست و سه هزار و سیصد و نود و هشت میلیارد و چهارصد و پنجاه و هفت میلیون ریال به شرح ذیل است.

الف- منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمد‌ها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر 13 میلیون و هفتصد و سی و هفت هزار و ششصد و نود و نه میلیارد و دویست و شصت و هشت میلیون ریال شامل؛

1- منابع عمومی بالغ بر دوازده میلیون و هفتصد و هفتاد و نه هزار و دویست و نه میلیارد و سیصد و پنجاه و شش میلیون ریال.

2- درآمد‌های اختصاصی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی بالغ بر نهصد و پنجاه و هشت هزار و چهارصد و هشتاد و نه میلیارد و نهصد و دوازده میلیون ریال.

ب- بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمد‌ها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر پانزده میلیون و هفتصد و سیزده هزار و دویست و هفده میلیارد و هشتصد و چهل و سه میلیون ریال و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ بر پانزده میلیون و هفتصد و سیزده هزار و دویست و هفده میلیارد و هشتصد و چهل و دو میلیون ریال است.

به دولت اجازه داده می‌شود نسبت به ابلاغ نه میلیون و سیصد و هفتاد و نه هزار و دویست و نه میلیارد و سیصد و پنجاه و شش میلیون ریال منابع عمومی متناسب با مبالغ مصوب اقدام کند.

ابلاغ سه میلیون و چهارصد هزار میلیارد ریال (مابه التفاوت سقف اعتبارات مصوب در 6 ماهه دوم سال 1400) و صرفاً پس از اطمینان از منابع و متناسب با روند واریزی به خزانه در 6 ماهه اول قابل ابلاغ بر مصارف مصوب است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها