قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۱۲/۲۶

قیمت سکه افزایش یافت/ دلار ثابت ماند

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای 18عیار هرگرم یک میلیون و 50 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 950 هزار تومان و قیمت دلار 24 هزار و 700 تومان است.

قیمت سکه افزایش یافت/ دلار ثابت ماند
کد خبر: 472180
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۱۱:۵۹:۲۸

اعتمادآنلاین| هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک میلیون و 50 هزار تومان، قیمت دلار 24 هزار و 700 تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 950 هزار تومان وقیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 10 میلیون و 600 هزار تومان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون و 700 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 4 میلیون و 250 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 450 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک میلیون و 50 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 397 هزار تومان و هر مثقال طلا 4 میلیون و 550 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

قیمت طلا و سکه طرح جدید در روز جاری نسبت به روزکاری قبل با افزایش همراه شده است؛ سکه طی هفته های گذشته از کانال 12 میلیونی عقب نشینی کرده و به کانال 11 میلیونی بازگشته است؛ از جمله دلایل اصلی نوسان در بازار طلا و سکه تغییرات قیمتی در طلای جهانی و دلار است؛ قیمت ارز در بازار تهران تحت تأثیر خبرهای سیاسی است.


به گزارش تسنیم، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار نشست فدرال رزرو هستند تا نگرانی هایشان در خصوص تورم و سوددهی اوراق قرضه پاسخ داده شود و در حالی که به دلیل پیش بینی ترمیم سریعتر اقتصاد اشتها برای خرید دارایی های پرریسک افزایش یافته است، قیمت طلا امروز شاهد رشدی اندک بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.12 درصد افزایش به 1733 دلار و 75 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با 0.13 درصد رشد به 1731 دلار و 50 سنت رسید.

مارگارت یانگ تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «فدرال رزرو ممکن است در پی کاستن از نگرانی ها از افزایش تورم برآید و حتی خرید دارایی ها جهت جبران افزایش سود اوراق قرضه را در دستور کار قرار دهد که در این صورت قیمت طلا شاهد رشد خواهد بود.»

وی افزود: «با این وجود، به دلیل خوش بینی به توزیع واکسن و تصویب بسته های محرک مالی احساس کلی حاکم بر بازار طلا کاهشی است.»

دلار چند شد؟

در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار 24 هزار و 700 تومان، قیمت یورو 29 هزار و 400 تومان و درهم امارات 6 هزار و 730 تومان اعلام شده است.

نوسان قیمت دلار در کانال 24 هزار تومانی در حالی در هفته های اخیر ادامه دارد که که صرافی های بانکی در روزهای اخیر قیمت خود را کاهش داده اند و به کانال 23 هزار تومان رسانده اند. این درحالی است که در بازار آزاد، دلار توانسته است خود را بالای محدوده 24 هزار و 500 تومانی نگه دارد.

کارشناسان ارزی می گویند: در شرایطی که بازارساز قصد دارد دلار را به کانال 23 هزار تومانی از طریق صرافی های بانکی ببرد، معامله گران بازار آزاد، در مرحله اول تلاش می کنند کانال 24 هزار تومانی را حفظ کنند و در مرحله دوم، قبل از پایان سال، برای شکست کانال 25 هزار تومانی تلاش خواهند کرد

در صرافی‌های بانکی نیز قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل ثابت مانده است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار 23 هزار و 916 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 23 هزار و 442 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 28 هزار و 428 تومان و قیمت خرید یورو نیز 27 هزار و 865 تومان اعلام شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

جدول قیمت سکه و طلا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها