یکی از تحولات گام دوم انقلاب یکی شدن سفره دولت و مردم است / محسن رضایی وعده می‌دهد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سامانه قصدش این است درهای بسته دولت را به روی مردم باز کند. فلسفه این ابتکار که رونمایی می‌شود و در آینده هم خواهد بود، دلیلش این است که گام دوم انقلاب همراه با تحولات است.

یکی از تحولات گام دوم انقلاب یکی شدن سفره دولت و مردم است / محسن رضایی وعده می‌دهد
کد خبر: 472194
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۱۲:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز (26 اسفندماه) با حضور در خبرگزاری تسنیم از سامانه «مردم‌یار» رونمایی کرد.

به گزارش تسنیم، آقای رضایی پیش از رونمایی از این سامانه اظهار داشت: در پایان سالی هستیم که جهان از دست یکی از اشرار بین‌المللی راحت شد. امیدوارم دولتمردان جهان و غرب درس تلخی از چهار سال ریاست جمهوری او بگیرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ترامپ مشکلات زیادی به وجود آورد و تا آخرین لحظات با دودلی با داعش برخورد می‌کرد و حتی برخی جاها از داعش حمایت می‌کرد.

وی با بیان اینکه سامانه‌ای که رونمایی می‌کنیم یک سامانه ارتباط نزدیک و خودمانی بین دولتمردان آینده و مردم است، گفت: سامانه قصدش این است درهای بسته دولت را به روی مردم باز کند. فلسفه این ابتکار که رونمایی می‌شود و در آینده هم خواهد بود، دلیلش این است که گام دوم انقلاب همراه با تحولات است. یکی از تحولات یکی شدن سفره دولت و مردم و یکی شدن گروه‌هاست.

رضایی خاطرنشان کرد: در همه چیز باید تحول به وجود آید. بنابراین باید ابتکاراتی به وجود بیاوریم. این سامانه و اقدامات دیگر در این راستاست. بخش اول سامانه بیان مشکلات مردم است و در هر خانه خواهد بود و هر فرد در روستا و شهر و در هر سطحی می‌تواند مشکلات را مطرح کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مهمترین دستاورد جمهوری اسلامی این بوده که صدای ملت شنیده شود و ما افتخار می‌کنیم که چه در انتخابات‌ها و چه در ارتباط با مردم مخصوصا در دهه‌های ابتدایی انقلاب این مهم محقق شده است، تصریح کرد: البته متاسفانه در سالهای اخیر شاهد بسته شدن راههای ارتباطی مردم با مسئولان بودیم در حالی که در این سال‌ها تحریم‌ها مضاعف شده و شرایط ایجاب می‌کرده که ارتباط مسئولان با مردم بیشتر شود.

وی ادامه داد: قرار بود ارز 4200 به کالاهای اساسی اختصاص پیدا کند تا مردم حداقل در شب عید مشکل تامین کالاهای اساسی نداشته باشند. امروز سوال این است که در این سال‌ها چیزی بالغ بر 500 هزار میلیارد تومان ارز 4200 تومانی کجا رفته است و صرف چه چیزی شده است؟ متاسفانه دولت بی برنامه است و نظارتی بر امور ندارد. سکوت مردم و همراهی مردم نباید باعث اشتباه کاری مسئولان شود.

رضایی با بیان اینکه بخش دوم سامانه بانک مدیران آینده کشور است، اظهار داشت: انقلاب و دفاع مقدس یک فراخوان عمومی برای شناسایی نخبگان است. در این بخش امکان اعلام توانمندی نخبگان از دل شهرها تا روستاهاست. ما حداقل 10 هزار مدیر برای آینده کشور نیاز داریم. باید برای شکل‌گیری دولت از مردم استفاده کنیم.کالاهای اساسی که دولت یارانه آنها را می‌دهد و 51 میلیارد دلار صرف آن کرده کجا هزینه شده است؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دولت با اشاره به اینکه بخش سوم جمع سپاری است، گفت: یکی از مشکلات مردم مسکن است. ما حل این مشکل را در آینده جمع سپاری خواهیم کرد؛ یعنی مردم هم مشکلات را بیان کنند و هم پیشنهاد بدهند. دولت مسکن را به حالت نیمه تعطیل درآورد و بزرگترین رکود در مسکن بود. مسکن مهر طرح نسبتا خوبی بود، می‌توانست با اصلاحاتی با عنوان مسکن مهر ایرانیان ادامه یابد، اما آن طرح تعطیل شد و هیچ چیز هم جایگزین نشد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری گفت: ما در این انتخابات نیاز به دولت قوی و کارآمد داریم، دیگر گذشت که سکان اداره کشور به یک نفر داده شود لذا از هر نوع رایزنی استقبال می‌کنیم و همه کسانی که پیرو انقلاب و رهبری هستند در دولت آینده باشند.

اعضای دولت اگر در صف‌های مرغ بایستند کمتر از 24 ساعت مشکلات را می‌توانند حل کنند

رضایی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره سخنان امروز روحانی که گفته بود "کشور تاکنون به‌خوبی اداره شده است"، اظهار داشت: سه چهار ماه پیشِ‌رو دولت خیلی کارها می‌تواند انجام دهد ضمن اینکه ارزیابی‌های عملکرد دولت باید انجام بگیرد. اعضای دولت اگر در صف‌های مرغ بایستند کمتر از 24 ساعت مشکلات را می‌توانند حل کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "ما از مردم تقاضا داریم تمام کسانی را که در دولت آینده می‌توانند تحول ایجاد کنند به ما پیشنهاد کنند"، گفت: علت اینکه این پیشنهاد را دادیم این است که ما می‌خواهیم در انتخابات‌های گام دوم انقلاب تحولی ایجاد شود و دیگر این‌طور نباشد که یک نفر انتخاب شود که سراسر درگیری و اختلاف با قوای دیگر باشد و یا مخالف‌خوانی کند و یا با مردم ارتباطی نداشته باشد.

نیاز به یک دولت مسئولیت‌پذیر و پاسخگو داریم

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم تحولی در انتخابات ایجاد کنیم باید الگوی انتخابات را تغییر دهیم البته باید در این راستا با مردم صحبت کنیم و در راستای مردم‌سالاری دینی عمل کنیم، بنابراین هم قبل و هم بعد از انتخابات باید با مردم صحبت کرد. ما می‌خواهیم یک دولت مسئولیت‌پذیر و پاسخگو ایجاد شود تا در ارتباط با مردم باشد و می‌خواهیم که مردم نیز در این راستا به ما کمک کنند.

محسن رضایی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم درباره اولویت کنونی کشور، آرایش کاندیداها و همچنین تشکیل دولت جوان انقلابی گفت: ما در کشور به دو نوع وحدت نیاز داریم؛ یک وحدت قبل از انتخابات که مردم به‌خوبی تصمیم بگیرند، یک وحدت بعد از انتخابات است تا دولت شکل بگیرد.


امروز کشور از فساد و ناکارآمدی رنج می‌برد، باید جلوی فساد را گرفت. ما اگر دولت تشکیل بدهیم اولین فرد پاسخگوی فساد خواهیم بود. دولت خودش باید سازمان بازرسی داشته باشد این سازمان در نظارت و بهبود عملکرد تأثیر خواهد داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: درباره دولت جوان و انقلابی ما 10 سال بیشتر فرصت نداریم تا قدرت را از نسل اول و دوم به نسل سوم و چهارم انتقال دهیم، اما آماده‌سازی نسل سوم و چهارم نیاز به یک فرمول خاص دارد.

وی افزود:‌ ما باید جوانهای 60ساله مانند قاسم سلیمانی و همچنین جوانهای 30 تا 50 ساله را در مسئولیت‌های بزرگتر قرار دهیم.

رضایی درباره احتمال تعدد حضور کاندیداها در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی‌ تصریح کرد:‌ این‌که تعداد کاندیداها زیاد است ایرادی ندارد، من نگران تعدد کاندیداها به هیچ وجه نیستم و نگران حضور مردم هستم.

وی گفت: کاش ده نفر جوان دیگر خودشان را معرفی کنند نگرانی من از حضور مردم است من تقاضا دارم ثبت‌نام شوراها به‌دلیل شرایط کرونایی 72 ساعت دیگر تمدید شود.

رضایی همچنین در واکنش به سخنان امروز رییس جمهور درباره fatf و انتقاد آقای روحانی از عدم تصویب این لوایح، در پاسخ به تسنیم گفت: اگر شورای نگهبان این لوایح را تأیید می‌کرد، در مجمع نمی‌آمد، ما منتظر پاسخ به ابهامات از سوی دولت هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها