رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

آمریکا گام اول را باید بردارد / بازگشت آمریکا به برجام امکان‌پذیر است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه (26 اسفندماه) در پاسخ به سوالی درخصوص اصرار ایران مبنی بر اینکه آمریکا گام اول را باید بردارد، گفت: تانگو، دو نفره است.

آمریکا گام اول را باید بردارد / بازگشت آمریکا به برجام امکان‌پذیر است
کد خبر: 472259
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۱۶:۴۶:۰۷

اعتمادآنلاین| رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه در پاسخ به سوالی درخصوص اصرار ایران مبنی بر اینکه آمریکا گام اول را باید بردارد، گفت: تانگو، دو نفره است.

به گزارش ایسنا، گروسی در صحبت‌های خود اشاره داشت که ایران در طی دو سال گذشته ظرفیت‌های جدید و مواد هسته‌ای با انباشه است و از این زمان "برای تیز کردن مهارت‌های خود استفاده کرده است".

وی همچنین با اشاره به گفت‌وگوهای خود با طرفین ایرانی و آمریکایی بیان کرد که گمان می‌کند بازگشت آمریکا به برنامه اقدام مشترک امکان‌پذیر است.

این مقام دیده بان هسته‌ای سازمان ملل تصریح کرد: آن‌ها می‌خواهند بازگردند اما شماری از مسائل وجود دارند که باید شفاف شوند... پس این غیرممکن نیست. سخت است اما غیرممکن نیست.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص توافق موقت خود با ایران گفت: به راستی محدود است اما اجازه می‌دهد که نظارت بر فعالیت‌های پایه‌ای که در حال انجام‌گیری است را حفظ کنیم.

وی همچنین تاکید کرد که استفاده از "پنجره فرصت دیپلماتیک" سه‌ماهه‌ای که ایران مهیا کرده، حائز اهمیت می‌باشد.

گروسی همچنین ابراز امیدواری کرد که طرفین برجام در این بازه زمانی بتوانند "حرکت به سوی بازگشت به برجام را آغاز کنند".

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها