ناوالنی شرایط زندان خود را به توصیف‌های جورج اورول در کتاب 1984 تشبیه کرد

الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در صفحه اینستاگرام خود از شرایط «سخت» دوران حبسش پرده برداشت.

ناوالنی شرایط زندان خود را به توصیف‌های جورج اورول در کتاب 1984 تشبیه کرد
کد خبر: 472291
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۰۸:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| او در این پست اینستاگرامی با استفاده از نوشته‌های امانوئل کانت، فیلسوف آلمانی و جورج اورول، روزنامه نگار و نویسنده شهیر بریتانیایی وضعیت بغرنج محل حبس خود را برای حامیانش شرح داده است. به گفته الکسی ناوالنی در مدت کوتاه حبس، ماموران زندان سعی کرده‌اند «روح و جسم او را از انسانیت تخلیه کنند.» ناوالنی می‌گوید در «این تبعیدگاه» هدف اصلی «نمایش افول اخلاق و انسانیت» است.

ناوالنی به تازگی با حکم دادگاهی در مسکو به سه سال و نیم حبس محکوم شد.

زندان او در 100 کیلومتری شرق مسکو، پایتخت روسیه قرار دارد. ناوالنی در پست اینستاگرامی با انتشار عکسی از سر تراشیده خود از حضورش در تبعیدگاه شهر پوکروف خبر داده است. مشخص نیست که عکس منتشر شده از الکسی ناوالنی عکسی جدید است یا یکی از تصاویر قدیمی اوست.

ناوالنی

به گزارش یورونیوز وی محل زندان خود را با شرایط فوق امنیتی زندانیان در کتاب 1984 نوشته جورج اورول مقایسه کرده و افزوده که دوربین‌ها در تمام بخش‌های زندان کار گذاشته شده‌اند.

دولت روسیه پیشتر در پاسخ به پرسش خبرنگاران از اظهارنظر درباره محل زندان ناوالنی سرباز زده بود و اعلام کرده بود که معمولا دولت از محل نگهداری زندانیان اطلاعی ندارد.

کمتر از یک ماه پیش، الکسی ناوالنی به جرم نقض مقررات کنترل قضایی در پرونده فساد مالی که سال‌ها پیش منجر به صدور حکم زندان تعلیقی علیه او شده بود، دوباره محکوم شد. وکیل الکسی ناوالنی در آن زمان این حکم را غیرعادلانه خواند و درخواست دادگاه تجدید نظر کرد.

این منتقد 44 ساله ولادیمیر پوتین روز 17 ژانویه هنگام بازگشت از آلمان، در فرودگاه مسکو بازداشت شد.

حال الکسی ناوالنی سال گذشته میلادی در جریان یک پرواز داخلی در روسیه به دلیل مسمومیت رو به وخامت گذاشت. او برای درمان به آلمان رفت و پنج ماه در این کشور اقامت داشت. مقامات بیمارستانی آلمان و اتحادیه اروپا می‌گویند که ناوالنی با عامل عصبی نوویچوک مسموم شده است. ناوالنی، ولادیمیر پوتین را متهم کرده که دستور قتل وی را صادر کرده اما مسکو این اتهام را رد کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها