شکست فیروزجا در تورنمنت شطرنج کارلسن

نابغه جوان شطرنج جهان در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی تورنمنت کارلسن مقابل وسلی سو به دو شکست و یک تساوی دست یافت.

شکست فیروزجا در تورنمنت شطرنج کارلسن
کد خبر: 472295
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۰۸:۱۵:۱۹

اعتمادآنلاین| نابغه جوان شطرنج جهان در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی تورنمنت کارلسن مقابل وسلی سو به دو شکست و یک تساوی دست یافت.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های تور 1.5 میلیون دلاری شطرنج کارلسن که از 23 اسفند آغاز شده است، 16 شطرنج‌باز برتر جهان حضور دارند.

در تورنمنت دعوتی آنلاین مگنوس کارلسن چهره‌هایی مانند مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگراو و لوون آرونیان شرکت کرده‌اند. همچنین حضور علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان به جذابیت این رقابت‌ها افزوده است.

16 بازیکن این تورنمنت در دور مقدماتی و در سه روز با یکدیگر به رقابت پرداختند که در آخر هشت بازیکن برتر توانستند به مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها راه پیدا کنند. فیروزجا با قرار گرفتن در رده ششم این رقابت‌ها موفق شد به مرحله بعدی صعود کند.

دور رفت مرحله حذفی و یک‌چهارم پایانی این رقابت‌ها برگزار شد که در مهمترین رقابت‌ها علیرضا فیروزجا به مصاف وسلی سو رفت.

نابغه جوان شطرنج جهان در بازی اول با مهره سیاه به مصاف حریف رفت و شکست خورد. در بازی دوم فیروزجا مقابل سو باز هم شکست خورد و این درحالی بود که در برخی از مواقع در دور دوم از حریف پیش بود.

بازی سوم درحالی آغاز شد که دو شطرنج باز پایاپای پیش می‌رفتند. در اواسط بازی فیروزجا در وضعیت برنده بود اما در آخر دو شطرنج باز به تساوی رضایت دادند تا روز اول مرحله نیمه نهایی با نتیجه 2.5 بر نیم به سود سو پایان بپذیرد.

امروز (چهار شنبه) دور دوم این رقابت‌ها آغاز می‌شود که فیروزجا بازهم به مصاف وسلی سو می‌رود. فیروزجا برای حذف نشدن نیاز دارد که در دور رفت وسلی سو را در سه دور شکست دهد تا بتواند مقدمات صعود خود را به جمع 4 بازیکن نهایی آماده کند.

در دیگر بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی کارلسن با آرونیان بازی کرد که در آخر کارلسن با نتیجه 2.5 بر نیم از حریف پیش افتاد.

همچنین آنیش گیری با واشیه لاگراو بازی کرد و دو شطرنج باز به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند. در دیگر بازی‌ها نپو با ناکامورا به رقابت پرداخت که این دو شطرنج باز هم به نتیجه تساوی 2 بر 2 رضایت دادند.

جوایز این رقابت‌ها 220 هزار دلار تعیین شده است.

لازم به ذکر است که در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها، مگنوس کارلسن نروژی موفق شد با 10.5 امتیاز صدرنشین شود و فیروزجا با 8.5 امتیاز ششم شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها