کد خبر: 472310
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۰۸:۳۷:۴۸
| |

بیگی نژاد: حلقه مفقوده در مقابله با کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن است

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که واکسیناسیون آغاز نشده و بدن ها در برابر این بیماری تقویت و ایمن نشود ما راهی جز کنترل کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی نداریم.

بیگی نژاد: حلقه مفقوده در مقابله با کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن است
کد خبر: 472310
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۰۸:۳۷:۴۸

اعتمادآنلاین| هادی بیگی نژاد با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از انجام مسافرت های نوروزی، بیان کرد: وزارت بهداشت طی یکسال گذشته چارچوبی را طراحی کرده و آن این است که تا جای ممکن از شیوع گسترده بیماری پیشگیری کرده و از طرف دیگر بحث درمان بیماران را دنبال کرده است.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه اظهار کرد: وزارت بهداشت بحث پیشگیری را در دو محور دنبال می کند. یکی تهیه و ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی نظیر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از حضور در تجمعات و سایر موارد. محور دوم نیز بحث تامین واکسن است که وزارتخانه در این مدت بحث تولید و واردات واکسن را دنبال کرده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای درمان بیماران مبتلا داروهای مختلفی طی یکسال گذشته تست شده است، بعضی از آن ها جواب داده و برخی جواب نداده است. اکنون وزارت بهداشت بیماری را شناخته و می داند چگونه با آن برخورد کند. اما یک حلقه مفقوده داریم به نام تقویب بدن. این غیر ممکن است که ما شیوع این ویروس را در جامعه به صفر برسانیم. اگر تمام جامعه نیز پاکسازی شود اما یک نفر مجددا مبتلا شود دوباره ویروس در کل کشور پخش می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: ما بایستی به تقویت بدن هم فکر کنیم و درباره این مسئله برنامه ریزی کنیم که چطور بدن را می توان در برابر این ویروس قوی کرد. آیا با خوراکی می شود یا با طب سنتی میسر است. علی رغم اینکه ما درخواست کردیم تا کار علمی در این زمینه انجام گیرد وزارت بهداشت نپذیرفت و استدلال آن ها این است که ما نمی دانیم این بیماری چه رفتاری دارد. آنطور که باید و شاید از توانمندی طب سنتی و طب جدید برای تقویت بدن در برابر این بیماری استفاده نشده است.

بیگی نژاد در پایان افزود: با وجود این شرایط در سطح کشور، ما راهی جز کنترل این بیماری از طریق قطع کردن زنجیره انتقال نداریم. ارتباطات باید کمتر شود، افراد کمتر یکدیگر را ببینند و باید شرایطی را مهیا کنیم تا ویروس از فردی به فرد دیگر انتقال نیابد. تا زمانی که واکسن نیامده و بدن ها در برابر این بیماری تقویت و ایمن نشود ما راهی جز کنترل این بیماری با رعایت پروتکل های بهداشتی نداریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها