محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری:

عربستان به افکار عمومی دنیا پاسخ دهد / برداشتن تحریم‌ها باید با عزت و حکمت همراه باشد/ رفع تحریم ربطی به انتخابات آینده ندارد

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در واکنش به نشست شورای پادشاهی عربستان و اینکه در این نشست ملک سلمان خواستار تمدید تحریم‌ها علیه ایران شده است گفت: عربستان به افکار عمومی دنیا پاسخ دهد که چرا پولی که متعلق به مسلمین بوده را دادند اسلحه خریدند و‌ برادران مسلمان را می‌کشند؟  

عربستان به افکار عمومی دنیا پاسخ دهد / برداشتن تحریم‌ها باید با عزت و حکمت همراه باشد/ رفع تحریم ربطی به انتخابات آینده ندارد
کد خبر: 472366
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۰:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود واعظی، رئیس دفتر رییس‌جمهوری در حاشیه نشست امروز (چهارشنبه 27 اسفندماه) هیات دولت در واکنش به نشست شورای پادشاهی عربستان و اینکه در این نشست ملک سلمان خواستار تمدید تحریم‌ها علیه ایران شده است اظهار داشت: شورای پادشاهی عربستان به افکار عمومی دنیا پاسخ دهد که چرا تعداد بسیار زیادی از یمنی‌ها و زن و مرد را کشتند و یک کشور ‌مسلمان را ویران کردند؟ پولی که متعلق به مسلمین بوده را دادند اسلحه خریدند و‌ برادران مسلمان را می‌کشند.

به گزارش فارس، واعظی تصریح کرد: ما کمک کردیم به اینکه ظلم بیشتری نشود تعداد بیشتری از مردم کشته نشود. یمنی‌ها در مواد غذایی محاصره بودند و این وظیفه اسلامی همه کشورهاست که به برادران و خواهران خودشان در یمن کمک کنند.

وی درباره عملی نشدن بعضی از وعده‌های رییس جمهوری علی الخصوص در صد روز پایانی دولت، اظهار داشت: باید ببینید این وعده‌ها در چه زمانی بوده است؛ وعده‌هایی که دولت به مردم داد، قبل از جنگ اقتصادی بود و ما حاضریم روی همه آنها بایستیم. در این دوره تورم تک رقمی و رشد کشور مثبت شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: پروژه‌های بزرگ در کشور راه افتاد و قیمت ارز پایین آمد. اینها چیزهایی است که زمانی که ما جنگ اقتصادی نداشتیم، به همه ‌آنها رسیدیم. آیا جنگ اقتصادی را ما باعث شدیم؟.

وی بیان داشت: رئیس جمهور دیوانه‌ای در آمریکا بر سر کار آمد و همه دنیا را به هم ریخت و با تحریک و فرمان صهیونیست‌ها فشار حداکثری بر ایران وارد آورد، آنچه آنها برای ملت و حکومت ایران هدف‌گذاری کرده بودند، فروپاشی نظام و قراردادن مردم در مقابل حکومت بود و از همه ابزارها استفاده کردند.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: جلو صادرات نفت و جابجایی پول را گرفتند و هر روز جنگ روانی راه انداختند. در این شرایط بسیار سخت مخصوصاً در سال 99 با وجود کرونا، دولت و همه بخش‌های مختلف دست به دست هم بدهند و کشور را اداره کنند به گونه‌ای که دشمن و آمریکا مایوس شود به طوری که در یک ماه گذشته مقامات آمریکا گفتند این سیاست شکست خورده و به دنبال این هستند که مسائل خود را با ایران حل کنند.

واعظی با تاکید بر اینکه ادبیات امروز آمریکایی‌ها با ادبیات گذشته آنها فرق کرده است، اظهار داشت: مردم و ملت ما فشار را تحمل کردند ولی امروز بهار جدیدی در پیش داریم که می تواند بسیاری از مسائل و مشکلات گذشته را حل کند.

واعظی درباره احتمال برداشتن تحریم‌ها گفت: موضوع برداشتن تحریم‌ها هیچ ارتباطی به انتخابات 1400 نباید داشته باشد. تحریم از روز اول ظلمی بوده که آمریکایی‌ها در حق ملت ایران کردند بنابراین باید تمام تلاش خود را برای برداشتن تحریم‌ها انجام دهیم همان طور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند یک ساعت هم زودتر تحریم‌ها را برداریم این کار را می‌کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه تحریم‌ها باید با عزت و حکمت برداشته شود، تصریح کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که برداشتن تحریم‌ها همراه با مقاومت مردم باشد که البته مردم در سه سال گذشته این کار را کردند بنابراین سیاست دولت همین است و با قوت هم ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: برداشتن تحریم‌ها ارتباطی به انتخابات ندارد چرا که دولت آینده از نظر خدمت رسانی ادامه دولتی است که الان برسرکار است و اعضای این دولت از رئیس‌جمهور تا وزیران، افتخارشان این است که اگر مسئولیتی هم نداشتند در جهت حل مشکلات مردم گام بردارند. ما همانند برخی کشورها نیستیم که یک دولت علیه دولت دیگری باشیم. افتخار ما این است که دولت را بدون تحریم و با واکسیناسیون وسیع، تحویل دولت آینده بدهیم.

واعظی در مورد مذاکره آمریکا و ایران، گفت: در این ایام و از زمانی که بایدن برسرکار آمده است، با آمریکا مذاکره دوجانبه نکردیم و بنای مذاکره هم نداریم.

وی تاکید کرد: حرف‌هایی که زده می شود درست نیست البته کانال‌هایی از اروپا بوده که پیغام‌هایی را می‌آوردند به خصوص کانال سوییس که علنی هست.در ارتباط با برجام و برداشتن تحریم‌ها همه مسائل را نمی‌شود از طریق تبلیغات و رسانه‌ها انجام داد برای همین برخی مطالب از طریق همین کانال‌ها برای ما ارسال می‌شود.

واعظی درباره آزادسازی اموال ایران در کره جنوبی گفت: این پول هیچ ارتباطی به آمریکا ندارد. اینکه دولت ترامپ این پول را مسدود کرد، یک کار خلاف قانون کرده است و دولت کره جنوبی در قبال این پول مسئول است. ما هشدارهای لازم را به آنها داده ایم و اگر ببینیم بیشتر از این کار را عقب می‌اندازند، از طریق حقوقی پیگیری می‌کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها