کد خبر: 472402
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۱:۲۸:۴۸
| |

جایگاه ویژه مدرسه سازی در محورهای سه گانه مسئولیت اجتماعی همراه اول

اپراتور اول به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در پیشبرد مسئولیت های اجتماعی، اقدامات موثری را در سه محور حمایتگـری و اسپانسرینـگ و فعالیتهای بشردوستانه و محیط زیست صورت داده و با توجه به اهمیت بحث آموزش و جایگاه ویژه فراهم سازی زیرساخت های آموزشی در توسعه یافتگی کشورها، همراه اول این مهم را به عنوان مسئولیت اجتماعی لحاظ کرده است و در این زمینه اقدامات ویژه ای را صورت داده که مدرسه سازی در راس آن قرار گرفته است.

جایگاه ویژه مدرسه سازی در محورهای سه گانه مسئولیت اجتماعی همراه اول
کد خبر: 472402
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۱:۲۸:۴۸

اعتمادآنلاین| اپراتور اول به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در پیشبرد مسئولیت های اجتماعی، اقدامات موثری را در سه محور حمایتگـری و اسپانسرینـگ و فعالیتهای بشردوستانه و محیط زیست صورت داده و با توجه به اهمیت بحث آموزش و جایگاه ویژه فراهم سازی زیرساخت های آموزشی در توسعه یافتگی کشورها، همراه اول این مهم را به عنوان مسئولیت اجتماعی لحاظ کرده است و در این زمینه اقدامات ویژه ای را صورت داده که مدرسه سازی در راس آن قرار گرفته است.

به گزارش شمانیوز، امروزه بر ضرورت ایفای مسئولیت اجتماعی توسط بنگاه‌های اقتصادی تاکید فراوانی می‌شود، نکته این است که سازمان‌ها از نظر اخلاقی و برای کسب مشروعیت از جامعه و افزایش توان رقابت در بازارهای مالی، در قبال همه ذی نفعان خود از جمله کارکنان، مصرف کنندگان، محیط طبیعی-انسانی پیرامون خود و البته ارباب رجوع مسئول هستند.

آنچه که مسلم بوده این است که مسئولیت اجتماعی متکی به وظیفه‌ای مبتنی بر اخلاق است و همین اخلاق است که ارزش سرمایه اجتماعی را دو چندان می‌کند. Social Responsibility یک تجربه جهانی بوده که وارد ادبیات مدیریتی شده است.

مسئولیت اجتماعی نقش اساسی در توسعه پایدار دارد و اهمیت مسئولیت اجتماعی در سازمان‌ها از آن روست که سازمان‌ها هم به مثابه انسان، وظیفه‌ای اخلاقی دارند.

با توجه به اهمیت و ضرورت مسئولیت اجتماعی، امروزه بسیاری از سازمان ها، ارگان ها، نهادها و شرکت های دولتی و خصوصی در این مسیر گام برداشته اند اما سهم هریک از ایفای نقش در این زمینه متفاوت است.

در بین شرکت های اپراتوری تلفن همراه کشور نیز اقداماتی در حوزه مسئولیت های اجتماعی صورت گرفته است به طوری که حتی برخی از این شرکت ها، پیشبرد فعالیت در حوزه CSR را به عنوان یکی از استراتژی های خود تعریف کرده اند و توانسته اند در این عرصه پیشگام باشند.

از آنجا که مسئولیت اجتماعی و آگاهی از آن در همه سازمان‌ها و شرکت‌ها اهمیت چشمگیری دارد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) نیز بالطبع در راستای دستیابی به چشم‌انداز خود به دنبال ایجاد ارزش برای همه ذی‌نفعانش از جمله سهامداران، مشتریان، شرکای تجاری، جامعه و کارکنان است.

شرکت همراه اول برای اجرای تعهدات و مسئولیت‌های اجتماعی خویش از گذشته تا به امروز طرح‌های گوناگونی را پایه‌ریزی کرده است؛ همراه اول در راستای تحقق چشم‌انداز خود و نیز در جهت تحقق اهداف راهبردی مسئولیت اجتماعی‌اش؛ و با توجه به فرآیندهای تصمیم‌گیری و ارزیابی موجود، فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی‌اش را ذیل محورهای سه گانه تعریف کرده است.

همراه اول برای انجام هر چه هدفمندتر و مفیدتر فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی‌اش، علاوه بر اهداف راهبردی، نتایج نظرسنجی‌ها را نیز مبنای اولویت‌بندی‌هایش قرار می‌دهد.

در این بین این شرکت با توجه به بروز و وقوع بحران های مختلف از قبیل سیل، زلزله یا حتی شیوع ویروس کرونا تمام قد برای ایفای نقش هایی که برای خود تعریف کرده ایستاده است به طوری که این شرکت به‌عنوان برندی که توانسته منشور مسئولیت‌پذیری اجتماعی را پیاده‌سازی و اجرایی کند، مورد تجلیل قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در اجلاس سراسری «مسئولیت‌پذیری اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای با رویکرد نقش مدیر حرفه‌ای در توسعه اقتصاد از همراه اول به عنوان «یکی از رهبران اقتصادی کشور» و برندی که توانسته منشور مسئولیت‌پذیری اجتماعی را پیاده‌سازی و اجرایی کند، با اهدای تندیس و لوح زرین تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

با توجه به اهمیت بحث آموزش و جایگاه ویژه فراهم سازی زیرساخت های آموزشی در توسعه یافتگی کشورها، همراه اول این مهم را به عنوان مسئولیت اجتماعی لحاظ کرد و در این زمینه اقدامات ویژه ای را صورت داد که مدرسه سازی در راس آن قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، با توجه به تخریب گسترده مدارس مناطق زلزله زده در سال 97، شرکت همراه اول در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه نسبت به ساخت و نوسازی مدارس شهرها و روستاهای ثلاث بابا جانی، روانسر، سرپل ذهاب و گیلانغرب اقدام کرد.

در ثلاث بابا جانی موفق به احداث آموزشگاه 6 کلاسه روستای زیارت تمر خان متراژ 298 متر ، آموزشگاه 6 کلاسه روستای نور آباد متراژ 298 متر، دبستان 2 کلاسه روستای دشت لیل متراژ 78 متر دبستان 2 کلاسه روستای نیریژ متراژ 78 متر؛ در روانسر موفق به احداث ، آموزشگاه 6 کلاسه روستای قشلاق متراژ 298 متر، دبستان 2 کلاسه روستای کندله متراژ 87 متر؛ در سرپل ذهاب موفق به احداث آموزشگاه 6 کلاسه علی بن ابی طالب متراژ 298 متر و در گیلانغرب موفق به احداث دبستان 2 کلاسه روستای شیشه راه متراژ 78 متر شد.

گفتنی است، شرکت همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه در کشور و محبوبترین شرکت ایرانی اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای مسئولیت اجتماعی طی سالهای اخیر انجام داده و در این حوزه همواره پیشرو و پیشقدم بوده است؛ به طور کلی فعالیت های مسئولیت اجتماعی همراه اول در محورهای سه گانه حمایتگـری و اسپانسرینـگ ، فعالیتهای بشردوستانه و محیط زیست تعریف شده است.

در حوزه حمایتگری و اسپانسرینگ، همراه اول حامی برگزاری همایش ها و رویدادهای علمی و فناوری اطلاعات، مسابقات بنیاد ملی نخبگان حمایت از مسابقهAI- BOT))، یازدهمین کنفرانس بین المللی IKT با محوریت آخرین تحولات در حوزه فناوری اطلاعات، بیست و ششمین کنفرانس بین المللی کامپیوتر،جایزه سال استیکر و جمعیت توسعه گران فضای مجازی پاک بود.

همچنین همـراه اول حـــامی ورزش اول کــشور و فــدراسیـون های ورزشـی اعم از فدراسیون کشتی، تیم ملی فوتبال امید، فدراسیون بوکس، فدراسیون بدمینتون، فدراسیون جانبازان و معلولین و فدراسیون اسکواش بود.

در حوزه حمایت از هیئت ها، مراسـمات مذهبی و پیرغلامان اهل بیت، اپراتور اول باز هم پیشگام بود به طوریکه حمایت های خاص و ویژه ای را از این مراسمات مذهبی با پخش زنده مراسم عزاداری هیئات در ایام محرم و صفر در روبیکا صورت داد ضمن اینکه در این باره سازمان هنری تبلیغات اسلامی، بنیاد فرهنگی دعبل خزایی، کنگره ملی شش هزار شهید استان قم و حمایت از یادواره شهدای کیاسر را مورد حمایت ویژه خود قرار داد.

شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) در زمینه فعالیت های بشر دوستانه نیز اقداماتی را چون تجهیز 100 واحد مسکن مهر مددجویان، کمک به نیازمندان و محرومین از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) ،رسیدگی به امور تغذیه، بهداشت، تحصیل فرزندان و امور رفاهی مناطق محروم و سیل زده همراه با گروه های جهادی و تهیه بیش از یک میلیون غذای گرم و پانصد هزار پک بهداشتی در جهت کمک به محرومان استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و ایلام در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی صورت داد به طوری که ادعا کرد که همـراه اول پـیشقدم در اقـدامات انسان دوستانه و همراه محرومیـن است.

اعطای رایگان بیش از 16 میلیون عدد ماسک رایگان به مناطق محروم ، تهیه 300 عدد کولرگازی جهت اهداء به مناطق سیلزده، هدای50 عدد بخاری گازی به مناطق محروم با کمک موسسات خیریه، کمک به تامین هزینه های مربوط به تهیه بسته های معیشتی برای نیازمندان و مستضعفان،تهیه لوازم التحریر و پک های بهداشتی به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید، کمک هزینه تهیه جهیزیه برای زوج های بی بضاعت با همکاری موسسات خیریه، حمایت از مناطق سیل زده استان خوزستان و ماهشهر و کمک به بهبود امکانات رفاهی سالمندان موسسه خیریه کهریزک از دیگر اقدامات این اپراتور در حوزه مسئولیت های اجتماعی بوده است.

از دیگر اقدامات شرکت همراه اول در راستای مسئولیت اجتماعی، می‌توان به مشارکت با سازمان حج در تهیه غذای مخصوص بیماران کرونایی، کمک به ایجاد اشتغال و رونق کسب‌و‌کارهای آسیب‌‌دیده از ‎کرونا و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی برای اقشار محروم جامعه اشاره کرد.

اپراتور اول تلفن همراه کشور همزمان با شیوع این ویروس در کشور و در چارچوب مسئولیت‌های اجتماعی خود، اقدامات ویژه‌ای را انجام داد.

بر اساس این گزارش همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و الزام سیستم آموزشی کشور به در خانه ماندن و استفاده دانش‌آموزان از ابزارهای ارتباطی برای آموزش از راه دور، همراه اول در راستای مسئولیت اجتماعی خود و به پاس قدردانی و حمایت از معلمان گرانقدر، اقدام به ارایه بسته هدیه اینترنت به این قشر متعهد و تلاشگر کرد.

همچنین شرکت ارتباطات سیار ایران، به مناسبت روز خبرنگار و برای تکریم خبرنگاران که در ایام کرونا در آگاه‌سازی مردم نقش ویژه‌ای به عهده داشتند، اقدام به ارایه بسته اینترنت ویژه یک ساله با حجم 200 گیگابایت کرد.

با آغاز طرح بسیج ملی مدیریت مبارزه با بیماری کرونا، اپراتور اول در راستای مسئولیت اجتماعی، تماس 60 هزار مراقب سلامت و بهورز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح کشور را به‌منظور آموزش، پیشگیری و مراقبت از خانوارهای ایرانی رایگان کرد.

گفتنی است در زمان بحران یکی از اولین اولویت‌ها برای جبران کمبود امکانات پزشکی و کمک به وزارت بهداشت ساخت بیمارستان صحرایی و سیار برای خدمت‌رسانی سریع‌تر به بیماران بود که در همین راستا اپراتور اول اعلام کرد که در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود با اختصاص 30 میلیارد ریال در ساخت، تجهیز و بهره‌برداری از یک بیمارستان سیار مشارکت می‌کند. این بیمارستان سیار باهدف ارایه خدمت در بحران‌ها و بلایای طبیعی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

همچنین این اپراتور به منظور فرهنگ سازی و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا توانست بیش از 16 میلیون ماسک رایگان در مناطق محروم کشور به صورت رایگان توزیع کند.

اما با گسترش ویروس کرونا و خطر فراگیری آن یکی از اولین تصمیمات مسئولان تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها بود. به همین منظور دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پس از تعطیلی مراکز خود تصمیم به آموزش مجازی دانشجویان گرفتند. در همین راستا شرکت ارتباطات سیار ایران در راستای مسئولیت اجتماعی و حفظ سلامت دانشجویان در خبری اعلام کرد: همراه اول به عنوان اپراتور پیشرو در ارایه خدمات نوین، تعرفه دسترسی به سامانه‌های آموزش مجازی تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به یک سوم کاهش داد.

همچنین با تداوم همه‌گیری کووید 19، وزارت آموزش و پرورش به ناچار مجبور به تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی کشور شد. در این میان جای خالی آموزش از راه دور خیلی احساس می‌شد که بالاخره با راه‌اندازی شبکه شاد (شبکه آموزشی دانش‌آموزان) این خلأ بین معلم و دانش‌آموز برطرف شد. همراه اول در راستای مسئولیت اجتماعی خود با طراحی و پیاده‌سازی پلتفرم شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) نقش پررنگی در فراگیری آموزش مجازی در کشور ایفا و به برگزاری غیرحضوری کلاس‌های دانش‌آموزان کمک کرد.

گفتنی است همراه اول به عنوان همراه اقشار مختلف مردم در دوران کرونا اقداماتی را چون راه اندازی رایگان سامانه شاد با مشارکت آموزش و پرورش، راه اندازی سامانه پارلمان مجازی، یک سوم شدن تعرفه ترافیک سامانه های آموزش مجازی دانشگاه ها، رایگان کردن تماس 60 هزار بهورز ، ارائه بسته اینترنت 20 گیگ به معلمین ، مشارکت 30 میلیارد ریالی در ساخت بیمارستان، بسته هدیه 200 گیگ به خبرنگاران ، راه اندازی پایلوت سرویس «دادگاه آنلاین» برای قوه قضائیه، ارائه سیمکارت رایگان به سرپرست خانوارهایی که سیمکارتی به نام خود ندارند، دورکاری کارکنان وزارت کشور با راهکار امن همراه اول، کمک به ایجاد اشتغال و رونق گرفتن کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا ، همراهی با سازمان حج و زیارت جهت تهیه و توزیع غذا به افراد مبتلا به کرونا، اختصاص بخشی از حقوق کارمندان داوطلب جهت کمک به نیازمندان در ایام قرنطینه و ضدعفونی کردن معابر عمومی با همت بسیج همراه اول انجام داد.

همچنین شرکت همراه اول به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در مسئولیت های اجتماعی است و اقدامات بشردوستانه و وظایفی در راستای حفظ محیط زیست را انجام داده است.

محیط زیست نیز یکی از مقوله‌هایی است که همراه اول همواره توجه ویژه‌ای به آن داشته و در این راستا اقدام به حمایت مالی از باغ گیاه‌شناسی ملی ایران کرده و تفاهمنامه همکاری برای کاشت، حفظ و نگهداری گونه‌های گیاهی عقد کرده است. تامین هزینه خرید تجهیزات آب شیرین کن برای برطرف کردن مشکل تامین آب شرب در شهرستان آبادان نیز یکی دیگر از اقدامات همراه اول در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت بوده است.

یکی از رویشگاه های جدید احداث شده در باغ ملی گیاه شناسی ایران باغ زیبا است که عملیات اجرایی و کاشت گیاهان این مجموعه در زمستان 98 آغاز شد.

قابل ذکر است ، در این مجموعه با حمایت و همراهی شرکت همراه اول 4500 متر مربع چمنکاری شده است و در باغچه های احداث شده با مساحت 1100 متر مربع تعداد 60000 پیاز لاله با رنگهای مختلف در بهمن ماه سال گذشته کاشته شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها