کد خبر: 472446
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۳:۲۵:۲۰
| |

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی:

جلوی گانی را نگیریم، افزایش حقوق ها در چنبره قیمت‌ها گم می‌شوند!

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است اگر جلوی رشد بی رویه قیمتها گرفته نشود در آن صورت افزایش حقوق ها در چنبره قیمتها گم می شود و کارگران حتی کارمندان قدرت معیشت خود را از دست خواهند داد.

جلوی گانی را نگیریم، افزایش حقوق ها در چنبره قیمت‌ها گم می‌شوند!
کد خبر: 472446
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۳:۲۵:۲۰

اعتمادآنلاین| فتح اله بیات در گفت وگو با از تلاش اعضای شورای عالی کار به ویژه گروه کارگری برای برگزاری نشستها و مذاکرات مزد تشکر کرد و گفت: امسال همه اعضا سنگ تمام گذاشتند و کارفرمایان هم نسبت به سنوات قبل مساعدت و همیاری بیشتری داشتند که باعث شد مذاکرات به شکل مطلوب پیش برود و رضایت نسبی از دستمزد ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: مبلغی که به عنوان دستمزد سال آینده تصویب شده مبلغ بدی نیست ولی با همه این تفاسیر دولت و کارفرمایان باید بپذیرند رقم دستمزد 1400 با سبد معیشت فاصله زیادی دارد و هزینه های کارگران را پوشش نمی دهد.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی افزود: شورای عالی کار حقوق و دستمزد را برای سال 1400 که هیچ اطلاعی از شرایط اقتصادی و وضعیت بنگاهها نداریم تصویب کرده و اگر مثل سال 99 افزایش و تغییر چند باره نرخ کالاهای اساسی که تاثیر مستقیمی در معیشت کارگران و بازنشستگان و حتی کارمندان دارد، اتفاق بیفتد قطعا حقوق و دستمزد در آن محو می شود و تاثیر خود را در زندگی خانوارهای کارگری، مستمری بگیر و کارمند از دست می دهد.

بیات خاطرنشان کرد: درست است که امسال نشست دستمزد روند قابل قبولی داشت و تفاهم خوبی حاصل شد ولی باید قبول کنیم که نسبت به سبد معیشت کارگران فاصله زیادی دارد و می طلبد که دولت با حمایتهای خود نظیر اختصاص بسته های معیشتی یا کالاهای ارزان به خانوارهای ضعیف کارگری کمک کند.

این مقام مسئول کارگری گفت: اگر جلوی رشد قیمتها و گرانی ها گرفته نشود باز هم به پله اول برمی گردیم در آن صورت افزایش حقوق ها در چنبره قیمتها گم می شود و کارگران به زیر خط معیشت سقوط خواهند کرد.

بیات با اشاره به بازنگری دستمزد در نیمه دوم سال اظهار کرد: افزایش حقوق و بازنگری دستمزدها در نیمه دوم سال واجب است و اگر بتوانیم در شورای عالی کار نشستهایی در این باره ترتیب بدهیم قطعا به دریافتی و معیشت کارگران و بازنشستگان کمک خواهد کرد. امروز مثل قدیم نیست که ثبات اقتصادی داشته باشیم و بتوانیم تورم را مهار و قیمتها را کاهش دهیم بنابر این اگر نظارت بر بازار و کنترل قیمتها را شاهد نباشیم، ناچاریم که به سمت بازنگری دستمزدها در نیمه دوم سال گام برداریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها