کد خبر: 472498
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۷:۲۶:۴۶
| |

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد:

نقش حاج احمد آقا در زمان تبعید امام برای ایجاد پیوند بین مردم و امام / حاج احمد آقا دلسوز واقعی مردم و خصوصا مستضعفین بودند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با همه خطراتی که آن زمان برای این کار بود این کار را انجام می داد. یعنی کمترین مسأله را ساواک رصد می کرد و هم برای خود ایشان خطر جانی داشت و هم کسانی که احیانا می‌خواست واسطه ارتباط آنها با امام باشد.

نقش حاج احمد آقا در زمان تبعید امام برای ایجاد پیوند بین مردم و امام / حاج احمد آقا دلسوز واقعی مردم و خصوصا مستضعفین بودند
کد خبر: 472498
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۷:۲۶:۴۶

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری درخصوص نقش حاج سید احمد آقا در واسط بودن رابطه میان امام خمینی(س) و مردم، اظهار داشت: به عقیده من وجود حاج احمد آقا در کنار امام یکی از الطاف خداوند به حضرت امام بود. من این مسأله را بدون اغراق و با مطالعه زندگی انبیاء و مردان تاریخ ساز می گویم که نوعا خداوند در کنار آنها فرد یا افرادی از نزدیکان آنها در کنارشان قرار داد که بتوانند آن بزرگان را در دسترسی به اهدافشان کمک کنند.


به گزارش جماران، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امام بزرگوار ما هم در مسیر انقلاب بزرگ و خطیر خودشان در نیمه دوم قرن بیستم طبعا نیازمند به چنین همراهانی بود. گرچه همراهان و یاران امام فراوان بودند ولی در حلقه اول و بیت حضرت امام فرزند عزیز و شهید ایشان مرحوم آیت الله حاج آقا مصطفی بود که به تقدیر الهی به شهادت رسید. نقش مرحوم حاج احمد پس از ایشان در کنار امام بسیار تعیین کننده بود.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که مرحوم حاج احمد آقا به آن اهتمام داشتند و همه خصوصیات لازم برای انجام این رسالت مهم در وجودشان جمع بود، ایجاد ارتباط صادقانه و صمیمانه و توده‌های مختلف مردم بود. میان اقشار مختلف مردم از نخبگان، حوزویان، دانشگاهیان، مدیران گرفته تا بدنه عمومی جامعه، به خصوص اقشار ضعیف جامعه، مرحوم حاج احمد آقا نقش واسطه امانتداری را ایفا کردند.

انصاری با اشاره به نقش حاج احمد آقا در زمان تبعید امام برای ایجاد پیوند بین مردم و امام، اظهار داشت: با همه خطراتی که آن زمان برای این کار بود این کار را انجام می داد. یعنی کمترین مسأله را ساواک رصد می کرد و هم برای خود ایشان خطر جانی داشت و هم کسانی که احیانا می خواست واسطه ارتباط آنها با امام باشد. ایشان با نهایت امانتداری، هوشمندی و شجاعت این کار را انجام دادند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام، طبعا مسائل امنیتی و حفاظتی پیرامون رهبران و شخصیت‌های بزرگ به وجود می آید. خصوصا در ایران که عناصر مزدور دشمن و خائنین از همان ابتدا دست به اسلحه بردند و سعی کردند با ناامن کردن فضای کشور و ترور کردن شخصیت‌ها و مسئولین نظام کاری کنند که پیوند میان مردم و مسئولین قطع شود. مرحوم حاج احمد آقا با نهایت هوشمندی و مدیریت فوق العاده‌ای که داشتند نگذاشتند این فضا روی ارتباط مردم با امام تأثیر بگذارد و یا به تعبیر دیگر نگذاشتند مسیرهای اطلاع رسانی به امام کانالیزه شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: تنظیم ملاقات‌های مرتب مردم با امام به خصوص خانواده معظم شهدا و مستضعفین با امام برقرار بود. ایشان سامانی ایجاد کرده بودند که اخبار و رویدادهای کشور به طرق مختلف به امام برسد و دسترسی همه جریان‌های سیاسی و شخصیت‌های مختلف به امام به صورت یکسان میسر باشد. در عین حال مرحوم حاج احمد آقا برای اینکه به گزارشات واصله و یا اخباری که منتشر می شود اکتفا نکنند، در فرصت‌های مختلف به اقصی نقاط محروم کشور مسافرت می کردند و از نزدیک اطلاعات وضعیت مردم را گردآوری می کردند و به اطلاع امام می رساندند. خودشان هم برای رفع مشکلات مردم بسیار دلسوزانه در جلسات سران قوا و یا ارتباطی که داشتند منعکس می کردند.

وی با بیان اینکه حاج احمد آقا قلبی مهربان و دلسوز داشت، افزود: ایشان دلسوز واقعی مردم و خصوصا مستضعفین و بسیار متواضع، خاکی و مردمی بودند. در سفر عمره هم تمام افراد مجذوب خاکی و مردمی بودن ایشان شدند که پشت پا به همه تشریفات زدند. یکی از مأمورین حفاظت ایشان در سفر عمره گفته بود که ما در این سفر دیدیم که رمز پیروزی انقلاب امام خمینی(س) در ایران چه بوده است. ساده زیستی مرحوم حاج احمد آقا تصنعی نبود و ساده زیستی و مردمی بودن در ذات وجود او بود.

انصاری ادامه داد: حاج احمد آقا راحت با مردم ارتباط برقرار می کرد و بدون هیچ گونه سانسور و دستبرد در ماهیت اخبار، آنها را به امام منتقل می کرد و این از روحیه امانتداری بالای ایشان سرچشمه می گرفت. ایشان به معنای واقعی فدایی امام و عاشق انقلاب و راه امام بود. برای خودش هیچ حق امتیازی قائل نبود و برای دفاع از امام و انقلاب هم از هیچ چیزی فروگذار نمی کرد. سلامتی، آسایش و عمر خودشان را وقف امام و انقلاب کردند و خودشان را سپر دفاع از امام قرار دادند.

وی با ابراز تأسف از اینکه حاج احمد آقا خیلی زود از میان ما رفتند، اظهار داشت: حقیقتا این روزها جای مرحوم حاج احمد آقا در ایران و میان مردم خالی است. این روزهایی که مردم با انواع مشکلات اقتصادی و معیشتی روبرو هستند و بداخلاقی و بدعهدی‌ها متأسفانه سکه رایج روز شده و تخریب و بد اخلاقی‌ها جایگزین صفا و صمیمیت ماه‌ها و سال‌های صدر انقلاب شده، و با کمال تأسف مشاجرات سیاسی و رقابت‌های مخرب دنیاطلبانه میان برخی از اشخاص و جریانات منافع مردم و کشور را هدف قرار داده، و جایی که باید خردورزی شود دچار انواع آسیب‌ها شده ایم، جای مرحوم حاج احمد آقا به عنوان یک نقطه پیوند و حلقه اتحاد و اتصال میان مردم و ارکان نظام خالی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: خداوند اجر دنیایی خوبی به ایشان داد و فرزندان شایسته، صالح و عالم که خوشبختانه چراغ بیت امام و نور امید به آینده انقلاب را در دل‌ها روشن نگه داشته اند و این یکی از ثمرات اخلاص مرحوم حاج احمد آقا است. که الحمدالله راه ایشان با همان متانت، زیبایی و جاذبه باقی مانده است. خصوصا فرزند فاضل، مجتهد و برومند ایشان حضرت آیت الله حاج سید حسن آقای خمینی که امروز بحمدالله در عرصه‌های مختلف و بیت حضرت امام منشأ امید عاشقان امام هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها