آنتونی بلینکن:

در حال بررسی اعمال فشار بر کره شمالی هستیم

وزیر خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) و چند ساعت پس از آنکه یکی از مقام‌های ارشد دیپلماتیک کره شمالی هرگونه گفتگو با واشنگتن را رد کرد، گفت:‌ گزینه‌های فشار و دیپلماتیک برای رویارویی با کره شمالی روی میز است.

در حال بررسی اعمال فشار بر کره شمالی هستیم
کد خبر: 472613
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۸ ۱۴:۵۵:۳۷

اعتمادآنلاین| آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در یک نشست مشترک خبری با مقام‌های کره جنوبی در سئول گفت، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بررسی سیاست در قبال کره شمالی را در هفته‌های آتی و با رایزنی نزدیک با متحدانش کامل می‌کند.

به گزارش ایسنا، بلینکن با اعلام اینکه گزینه فشار و دیپلماتیک مورد بررسی است اما از بیان اینکه رویکرد آمریکا پس از این بررسی چگونه خواهد بود، امتناع کرد.

«چو سون هویی»، از مقام‌های ارشد کره شمالی تلاشهای دولت بایدن را در بر قراری ارتباط با پیونگ یانگ «یک اقدام پیش پا افتاده» توصیف کرد.

بلینکن به همراه لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در نخستین سفر برون مرزی از زمان روی کار آمدن بایدن به ژاپن و کره جنوبی سفر کرده‌اند.

آنها در سفر خود به کره جنوبی و در دیدار با مقام‌های این کشور در بیانیه‌ای مشترک بر همکاری درباره مسائل منطقه‌ای شامل تغییرات آب و هوایی، پاندمی کرونا، تجارت و کره شمالی تاکید کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: وزرای امور خارجه و دفاع دو کشور بر مسائل موشک بالستیک و اتمی کره شمالی به عنوان اولویت ائتلاف تاکید کرده و بار دیگر بر تعهد مشترک به منظور رسیدگی و حل و فصل این مسائل تاکید کردند.

علاوه بر این نشست رو در رو، بلینکن همچنین قرار است میزبان یک نشست با خبرنگاران کره جنوبی باشد و در آن به بررسی اهمیت ائتلاف بین دو کشور با هدف پیشبرد صلح، امنیت و شکوه در منطقه و سراسر جهان می‌پردازد.

بلینکن همچنین به چین تاکید کرد تا کره شمالی را برای خلع سلاح اتمی متقاعد کند و ادامه داد: چین باید از نفوذ چشمگیر خود برای متقاعد کردن کره شمالی به منظور دست برداشتن از برنامه‌های اتمی‌اش استفاده کند و این کشور را مایه بی‌ثباتی و خطر خواند.

وی ادامه داد: پکن در کمک به پیگیری روند خلع سلاح اتمی کره شمالی منفعت دارد چون منابع خودش در معرض بی ثباتی هستند. این کشور منبع خطر و تهدید برای ما و متحدانمان است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت، پکن یک نقش مهم در متقاعد کردن کره شمالی در خلع سلاح و دست کشیدن از برنامه‌های اتمی و موشکی ایفا می‌کند چون اکثر تجارت خارجی کره شمالی از قبال چین است. چین باید از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای اجرای کامل تحریم‌ها علیه آزمایش‌های موشکی و اتمی کره شمالی تبعیت کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها