مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد؛

اختصاص 6 هزار میلیارد تومان از درآمد شستا به تامین اجتماعی

سالاری گفت: بخشی از سود سهام شستا در سال 99 که به سازمان تامین اجتماعی اختصاص یافت، کمتر از 6 هزار میلیارد تومان بوده است.

اختصاص 6 هزار میلیارد تومان از درآمد شستا به تامین اجتماعی
کد خبر: 472722
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۹ ۱۴:۰۴:۳۹

اعتمادآنلاین| مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره جزئیات پرداخت بخشی از سود شستا به سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: در سال 99، بودجه تامین اجتماعی بیش از 170 هزار میلیارد تومان بوده و پیش بینی می‌شود تا پایان اسفند بیش از 170 هزار میلیارد تومان هزینه سازمان تامین اجتماعی برسد چراکه احتمال دارد مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان به اجرا درآید و به بیش از 180 هزار میلیارد تومان هم برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: بخشی از سود سهام شستا در سال 99 که به سازمان تامین اجتماعی اختصاص یافت، کمتر از 6 هزار میلیارد تومان بوده است و غیر از این رقم مبلغ دیگری را دریافت نکرده ایم از منابع حاصل از فروش سهام شستا مبلغی وارد سازمان تامین اجتماعی نشد و تمامی درآمد صرف افزایش سرمایه در خود شستا شد.

وی با اشاره به اینکه نقش سرمایه گذاری در سازمان تامین احتماعی کم است، افزود: بیشتر درآمد های سازمان از درآمد جاریِ بیمه‌ای است، هرچند که در سال آینده باید برآورد‌ها را نگاه کنیم و بودجه سازمان را بررسی کنیم ببینیم چه قدر از درآمد شستا به سازمان تامین اجتماعی اختصاص می‌یابد.

سالاری ادامه داد: قرار بود بخشی از درآمد حاصل از فروش سهام شستا، به سازمان تامین اجتماعی اختصاص پیدا کند، اما اتفاق نیفتاده است و تنها 6 هزار میلیارد تومان از درآمد شستا به سازمان اختصاص یافت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: سال 1400 هم مشخص نیست که چه میزان از سود شستا به سازمان اختصاص پیدا می‌کند، اما حدود همین رقمی که سال 99 اختصاص پیدا کرد، پرداخت خواهد شد، اما اگر شرایط ارزی تغییر پیدا می‌کند و سود آوری بالا می‌رود هزینه سازمان هم بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بودجه پیش بینی شده سازمان برای سال 1400، 280 هزار میلیارد تومان است، اضافه کرد: پس از نظر درصدی تغییر چندانی در پرداخت شستا به سازمان اتفاق نخواهد افتاد و آن چه که از شستا به سازمان تامین اجتماعی وارد می‌شود خرج درمان، پرداخت حقوق، ازکارفتادگی و ... می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها